دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برندگان یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی معرفی شدند

یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی که به همت حوزه هنری برگزار شد، برگزیدگان خود در بخش های مختلف را شناخت.
کد خبر : 231581

به گزارش گروه فرهنگی آنا، یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی دوشنبه 22 آبان‌ماه با حضور جمعی از هنرمندان و شرکت کنندگان این سوگواره در حوزه هنری برگزار شد.


محسن مومنی، شریف رئیس حوزه هنری، در بخشی از این مراسم و پس از تجلیل و تقدیر از سال ها فعالیت کاظم چلیپا، هنرمند متعهد و آیینی عرصه تجسمی، در سخنانی اظهار کرد: هنرمند متعهد بنا بر گفته قرآن کریم به بن‌بست نمی‌رسد. البته دو شرط دارد؛ کسی که دنبال ملاقات پروردگار است باید عمل صالح انجام دهد و عمل صالح دوستان هنرمند همین آثار است که مخاطبان را به یاد خدا می‌اندازند.


برخی جشنواره‌ها شرک در برابر خدا هستند


وی ادامه داد: شرط دیگر این است که در عبادت خدا، شریکی قرار ندهند. سربسته می گویم. خیلی از جشنواره ها در برخی هنرها، شرک در برابر خداوند هستند و باعث می شود هنرمند پیش از آنکه مصلحت‌های انسانی و حقیقت را در نظر داشته باشد، نگاهش به سلیقه داوران، سرمایه گذاران و سیاست‌گذاران آن جشنواره ها باشد. همین می‌شود که از مردم خودمان دور می‌شوند و این هم نوعی شریک قرار دادن برای هنرمندان است. خوشبختانه هنرمندان متعهد کشورمان این‌گونه نیستند.


چلیپا یکی از رکن‌های هنر انقلاب اسلامی است


مومنی شریف با اشاره به شخصیت برجسته کاظم چلیپا، هنرمند نقاش و تصویرگر، اظهار کرد: طی 30 سالی که توفیق شد در حوزه هنری با آقای چلیپا آشنا و از نزدیک همکار شویم، ایشان را شخصیتی دغدغه‌مند، صریح و صادق دیدم. آقای چلیپا برای خود اصولی دارند و گذر حوادث و اتفاقات، اصول ایشان را تغییر نداده و پابرجا بوده است. ایشان به عنوان یکی از رکن‌های هنر انقلاب اسلامی مطرح هستند.


وی خاطرنشان کرد: چلیپا همیشه دغدغه آموزش داشته و صحبت کردن با ایشان بسیار راحت است. آدم با ایشان که صحبت می‌کند، احساس آرامش پیدا می کند و خیالش راحت است که غل و غشی ندارند. همیشه جوان‌ترها را تشویق و کمک می‌کنند و به آینده خوشبین هستند.


مومنی با بیان خاطره‌ای درباره دیدار هنرمندان تجسمی با رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: حضرت آقا در آن دیدار چند بار از آقای چلیپا یاد کردند و حال ایشان را پرسیدند و فرمودند که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه‌های هنر تجسمی کسی را نداشتیم و تنها چند نفر از جمله آقای چلیپا و حبیب‌الله صادقی و چند هنرمند دیگر بودند و در جبهه مقابل، هنرمندان بسیاری حضور داشتند. بنابر همین گفته‌های رهبر انقلاب، معتقدم حق اساتیدی مانند چلیپا بسیار عظیم است و در جلسات دیگر باید به شکل بهتری ادا شود و ان‌شاءالله کتاب آثار ایشان نیز به شکل نفیسی منتشر شود.


برگزیدگان یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی


اسامی برگزیدگان یازدهمین سوگواره هنر عاشورایی به شرح زیر اعلام شد:


بخش تصویرسازی


نفر اول: رضا دالوند از تهران
نفر دوم: مسلم علم زاده از تهران
نفر سوم: زهرا کیانی از قم


بخش پوستر


نفر اول: علیرضا پوراکبری از تهران
نفر دوم: حمید پورشریف از قم
نفر سوم: محمدصابر شیخ رضایی از تهران


هیات داوران در بخش های نقاشی و پرچم هیچ‌یک از آثار را حایز کسب رتبه ندانستند.


اسامی نفرات تجلیل شده نیز به شرح زیر اعلام شد:


بخش مدافعین حرم


سیدمهدی میرحیدری از قم
دانیال فرخ از تهران
محمدصابرشیخ رضایی ازتهران


بخش میانمار


عماد تیماس از اهواز
امید کردی از یزد
محمد صالح تشکری از همدان
عباس شریف از تهران
امیرخادم شریف از بندرانزلی


بخش پرچم


الهام زارعی از کرمانشاه
امین وطنی شهمیرزادی از مازندران
فاطمه السادات موسوی از قم


بخش نقاشی


بهار رحیم زاده از اصفهان
مهدی پرستارشهری از همدان
یاوربالسینی از تهران


هیات داوران در این بخش از سه نوجوان و یک هنرمند ارمنی نیز تجلیل کرد. بدین ترتیب لوح تقدیر و جایزه غیرنقدی به طاها قاسمی از مازندران (۱۴ سال)، آدلینا درآنتونیان از تهران (هنرمند ارمنی)، لاوین حسن زاده اسکویی از خوزستان (۱۲ سال) و مهدی نصیری خوزانی از اصفهان (۱۲ سال) اهدا شد.


بخش تصویرسازی


سیدمیثم موسوی از تهران
مریم حسن نژاد از تهران
هما رستمی از تهران


بخش پوستر


مصطفی بهمن آبادی از خراسان رضوی
پدرام فرخ نیا از چهارمحال و بختیاری
محمدحسین همدانیان از قم


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته