دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1396 - 17:07
در مراسم تشییع و تدفین مدافعان حرم صورت گرفت

طهرانچی: شهدا زندگانی هستند که بین نسل اول و چهارم انقلاب اتحاد به وجود آوردند

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در آیین تشییع و تدفین دو تن از شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق اظهار کرد: شهداء زندگانی هستند که بین نسل اول و چهارم انقلاب اتحاد به وجود آوردند.
کد خبر : 231516

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدمهدی طهرانچی در جمع دانشجویان، استادان و کارکنان واحد تهران شرق در سخنانی با گرامیداشت اربعین حسینی و یاد و خاطره شهیدان ایران اسلامی، افزود: «امروز نزدیک به چهار دهه از انقلاب اسلامی می گذرد، بی شک یک خط ممتد و یک مسیر زنده از روز اول انقلاب ما را به امروز گره زده است.»


وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم مبنی بر اینکه "شما این شهیدان را مرده مپندارید، اینها زنده گانند" گفت: «اینها شهیدان زنده ای هستند که بین نسل اول انقلاب و نسل چهارم این اتحاد و این همسانی را بوجود آوردند.»


طهرانچی با توجه به اربعین حسینی اظهار کرد: «اربعینی که گذشت نماد زنده بودن شهیدان و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین بود که تحولاتی را در منطقه بوجود آورد. این حاکی از معجزه خداوند است که شهیدان زنده اند و البته ما امامان را هم زنده و حاضر می بینیم.»


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: «امروز در نسل چهارم انقلاب ما افتخار داریم پذیرای جوانانی هستیم که نزدیک به سه دهه قبل جان خود را در راه بقای این انقلاب هدیه کردند و به زندگان پیوستند.»


وی افزود: «ای شهیدان! ای کسانی که ما مرهون لحظه لحظه عمر شما و گمنامی شما هستیم، ما وعده می دهیم که فقط تشییع کنندگان پیکر شما نباشیم، ما وعده می دهیم به راهی که شما در این راه خون خود را بر زمین هدیه کردید و پیروی از سرور شهیدان داشتید ما نیز در این راه محکم و استوار باشیم و خط ولایت را لحظه ای رها نکنیم و پیروی از ولی را سر مشق خود قرار دهیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب