دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 خرداد 1394 - 10:38
آغاز «طرح ضیافت» توسط سازمان میادین

توزیع روزانه بیش از 2 هزار تن میوه و تره‌بار، محصولات پروتئینی و لبنی در ماه رمضان

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران از توزیع روزانه بیش از 2هزار و 300 تن میوه و تره‌بار، محصولات پروتئینی و لبنی و سایر محصولات در میادین و بازارهای سازمان در ماه مبارک رمضان خبرداد و گفت: اکیپ‌های سیار نظارتی در قالب طرح ضیافت ویژه ایام ماه مبارک رمضان به منظور خدمات‌رسانی مناسب به شهروندان تشکیل شده است.
کد خبر : 23141

به گزارش گروه اجتماعی آنا، سید احمد صفوی با اشاره به اجرای طرح استقبال از ماه مبارک رمضان در سال جاری که با عنوان «‌طرح ضیافت» نامگذاری شده است، گفت: در ماه مبارک رمضان روزانه بیش از 2300 تن میوه و تره‌بار و محصولات پروتئینی و لبنی و سایر محصولات شامل 1550 تن میوه، 100تن سبزی، 400 تن محصولات پروتئینی، 100 تن محصولات لبنی و 150 تن سایر محصولات در بیش از 190میدان و بازار سازمان به شهروندان عرضه می‌شود.


میوه و سبزیجات 40 درصد نسبت به میانگین نرخ سطح شهر پایین‌تر است


وی با بیان اینکه تفاوت قیمت‌های محصولات میوه و تره‌بار در مراکز تحت پوشش سازمان مدیریت میادین با سایر مراکز عرضه سطح شهر تهران بسیار محسوس است، تصریح کرد: طبق آمار رسمی محصولات میادین به طور متوسط در گروه میوه و سبزیجات 40 درصد نسبت به میانگین نرخ سطح شهر پایین‌تر است.


صفوی با تاکید بر این موضوع که نرخ‌گذاری محصولات در سازمان با استفاده از اصول علمی و طی فرآیند مناسب و تعریف شده‌ای توسط کمیته نرخ‌گذاری، بررسی و مصوب می‌شود، گفت: برای حسن اجرای این نرخ‌ها علاوه بر حضور مستمر مسئولان مربوطه، بازرسان سیار نیز به صورت محسوس و نامحسوس بر روند رعایت و اجرای نرخ‌نامه‌ها نظارت داشته و در صورت وجود یا مشاهده تخلف براساس آیین‌نامه انضباطی با متخلفان برخورد می‌شود.


مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان این نظارت‌های هدفمند استمرار خواهد داشت، افزود: اکیپ‌های ویژه سیار نظارتی با استفاده از نیروهای متخصص سازماندهی و ضمن بازرسی سرزده از میادین و بازارها، کیفیت و نحوه عرضه محصولات را نیز کنترل می‌کنند.


وی در خصوص تامین و ذخیره‌سازی به موقع و کافی مایحتاج کالایی سبد مصرفی خانوار در این ایام اذعان کرد: میوه و تره‌بار، لبنیات، مرغ، تخم مرغ، گوشت تازه و سایر محصولات پروتئینی از ابتدای ساعات کار تا پایان فعالیت میادین و بازارها به مشتریان عرضه خواهد شد.


صفوی با اشاره به همکاری با وزارت جهاد کشاورزی استان تهران نیز یادآور شد: به میزان کافی مرغ منجمد داخلی و گوشت گوساله منجمد پیش‌بینی شده که بسته به میزان تقاضا و استقبال شهروندان در میادین عرضه میشوند.


وی از اجرای طرح تخفیف عرضه محصولات فرآوری شده که برای 12گروه کالایی و از 8 تا 30 درصد تخفیف را شامل می‌شود خبر داد و اضافه کرد: برای عرضه مناسب و گسترده اقلامی نظیر سبزی پاک، انواع خرما، لبنیات و فرآورده‌های آن، قند و شکر، زولبیا و بامیه تمهیدات خاصی در نظر گرفته شده است.


بازارهای میوه و تره‌بار در رمضان تا ساعت 20 خدمات‌رسانی می‌کنند


مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران در خصوص اعلام ساعات کار متناسب با این ایام مبارک رمضان توضیح داد: تمامی میادین و بازارها از 8 صبح لغایت 13 و بعدازظهرها از 15 تا 20 و همچنین در روزهای جمعه و ایام تعطیل از 8 صبح لغایت 13 بعدازظهر آماده خدمات دهی به شهروندان محترم هستند. ضمنا در روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس و روز عید سعید فطر تمامی میادین و بازارها تعطیل خواهند بود.


صفوی با اشاره به طرح ترویجی نسیم بهشت در این ایام تاکید کرد: در طرح ترویجی نسیم بهشت، مبلغان و روحانیان در تعدادی از میادین و بازارها استقرار یافته و آماده پاسخگویی به سوالات شرعی شهروندان هستند.


گفتنی‌ست بازپیرایی، آراستگی و ایجاد فضای معنوی و تهیه و توزیع بروشورهای اطلاع‌رسانی مرتبط با این ایام از دیگر اقدامات سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار در استقبال از ماه مبارک رمضان خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب