دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1396 - 14:11

قطع عمدی گاز در مناطق زلزله زده برای جلوگیری از بحران

رئیس  HSE شرکت ملی گاز ایران از قطع عمدی گاز در مناطق زلزله زده به منظور جلوگیری از بحرام خبر داد . گفت:‌بعد از زلزله بلافاصله گاز قطع نشد بلکه در مناطقی که شدت خسارات بالاست گاز به عمد قطع شده و پس از بررسی ها مجددا وصل می شود.
کد خبر : 231392

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا،‌محمدرضا یوسفی پور، رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران در نشستی خبری با بیان این مطلب افزود: اکنون در شهرهای سرپل ذهاب، قصر شیرین و ثلاث باباجانی گاز قطع شده و پس از نشت یابی گاز مشترکین وصل خواهد شد.


وی ادامه داد:‌ایران 75 درصد حوادث دنیا را داردو از این بابت کشوری حادثه خیز به شمار می رود بنابراین توجه به مقاومت شبکه گاز به منظور جلوگیری از حوادث ثانویه ضروری است.


یوسفی پور گفت:‌خوشبختانه در زلزله کرمانشاه شبکه گاز حوادث ثانویه نداشته و در هیچ نقطه ای شاهد سلسله انفجار نبوده ایم.


وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرد سال ادامه داد:‌ لزوم توجه به مسائل ایمنی برای کاهش حوادث ضروری است.


رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران افزود:‌از سال 82،‌مسئولیت کنترل ایمنی لوله های گاز در داخل ساختمان بر عهده نظام مهندسی است و در این زمینه شرکت گاز مسئولیتی ندارد.


وی تاکید کرد:‌با این حال هر ساله این شرکت دستورالعمل ایمنی را تدوین می کند و امسال از 15 وزارت خانه و سازمان دعوت کرده ایم تا برای کاهش حوادث منجر به مرگ خاموش همکاری کنند.


به گفته یوسفی پور در سال 95 نسبت به سال قبل از آن شاهد افزایش 34 درصدی مرگ خاموش در کشور بودیم که بالاترین حوادث در استان اردبیل به ثبت رسیده است.


وی با اشاره به عوامل موثر در تولید و انتشار منو اکسید کربن در منازل،‌ادامه داد: درراس این عوامل نصب نکردن و یا مشکل در دودکش بوده که سهمی 71 درصدی داشته است.


رئیس HSE شرکت ملی گاز ایران افزود:‌ عدم تهویه مناسب و استفاده از وسایل پخت و پز برای گرمایش از دیگر عوامل مرگ خاموش به شمار می رود.


وی با بیان اینکه در سال گذشته 839 نفر در کشور بر اثر مرگ خاموش جان خود را از دست داده اند، گفت: البته 30 درصد از این مرگ ها به گاز طبیعی مربوط بوده است.


یوسفی پور در پایان گفت:‌ مردم می توانند با صرفه جویی در مصرف گاز علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست،‌این منبع خدادادی را برای نسل های بعد حفظ کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته