دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1396 - 13:49
گزارش میدانی آنا از منطقه میدانچه سرپل ذهاب کرمانشاه؛

صدای ناله مصدومان از زیر آوارها به گوش می‌رسد/ مردم با دست خالی توان جابجایی آوارها را ندارند

زلزله 7.3 ریشتری شب گذشته در حالی خسارات فراوانی بر جای گذاشته است که گزارشات میدانی حاکی از نرسیدن نیروهای امدادی به محله‌ها و کوچه‌های فرعی شهرستان سرپل ذهاب است.
کد خبر : 231375

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، در حالی که بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان سرپل ذهاب به عنوان یک بیمارستان جدید، تازه به بهره‌برداری رسیده بود، بخش عمده‌ای از آن در اثر زلزله تخریب شده است. پذیرش مصدومان و تریاژ اولیه در این بیمارستان همچنان ادامه دارد اما تمامی مراحل در محوطه باز بیرون بیمارستان در حال انجام است و ساختمان بیمارستان قابل استفاده نیست.


گزارشات میدانی از منطقه معروف به «میدانچه» در مسیر اصلی سرپل ذهاب به قصرشیرین حاکی از آن است که هنوز نیروهای امدادی به این منطقه نرسیده‌اند و صدای ناله افراد از زیر آوارها به گوش می‌رسد.



به دلیل حجم سنگین آوارها و تخریب ساختمان‌ها، امکان جابجایی آوار با وسایل دستی وجود ندارد و نبود بیل مکانیکی و بولدوزر در منطقه به مشکل بزرگی برای نجات افراد زیر آوار مانده بدل شده است. بسیاری از مغازه‌های دو طرف جاده اصلی سرپل ذهاب به قصر شیرین تخریب شده است و سکوت مرگباری بر آن حاکم شده است.


همچنین دبستان تازه‌ساز طالقانی شهرستان سرپل ذهاب به طور کامل در اثر زلزله تخریب شده و امکان استفاده از آن وجود ندارد.


مردم سرپل ذهاب با حضور در پارک‌ها و فضاهای باز اقدام به برپایی چادر کرده‌اند؛ البته چادر به میزان همه خانواده‌ها همچنان توزیع نشده است اما توزیع چادر ادامه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته