دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آبان 1396 - 12:06
مسعودی پس از قرائت گزارش دیوان محاسبات:

وجود نظارت در نظام بودجه‌ریزی مانع بروز مفاسد و رانت‌ها می‌شود

نماینده مردم نی‌ریز در مجلس با ابراز تاسف از کوتاهی در حوزه نظارت بر نظام بودجه‌ریزی گفت: بودجه نیاز به شفافیت و عدالت دارد.
کد خبر : 231281

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، اصغر مسعودی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 22 آبان) مجلس شورای اسلامی بعد از قرائت گزارش اصلاح نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد از سوی ریاست دیوان محاسبات کشور گفت: اگر نظارت وجود داشته باشد، جلوی رانت و مفاسد گرفته می شود؛ اما در بعد نظارتی کوتاهی کرده ایم.


نماینده مردم نی‌ریز و استهبان درمجلس شورای اسلامی برهمین اساس یادآور شد: 16 سال فقط از آسیب ها گفته ایم، درحالی که اشکالات کار مشخص است و بودجه نیاز به شفافیت و عدالت دارد.


وی افزود: متاسفانه آمایش سرزمینی و عدالت در توزیع اعتبارات توسط برخی لابی ها برهم می خورد؛ لذا گزارش تخلفات باید دقیق، سریع و به موقع باشد،درحالی که گزارش ها بعد از 6 سال ارائه می شود که بی فایده است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه از امکانات نهادها، قرارگاه ها و نهادهای نظامی برای حل مشکلات استفاده نمی شود،خاطرنشان کرد: بسیاری از پروژه ها نیمه تمام مانده و فرسوده شده است؛ در همین راستا باید گفت افزایش بدهی دولت ایرادی ندارد ؛اما به شرطی که این بدهی ها به خاطر تامین زیرساخت ها باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته