دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1396 - 16:01
پیگیری‌های آنا نتیجه داد؛

دیدار نمایندگان پلاسکو با معاون رئیس‌جمهور/ وعده نوبخت برای پیگیری مشکلات پلاسکویی‌ها

رئیس شورای متحد ساختمان پلاسکو از دیدار نمایندگان کسبه حادثه‌دیده پلاسکو با معاون برنامه‌و‌بودجه ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: در 11 ماه گذشته، این مثبت‌ترین جلسه‌ای بوده است که با مقامات دولتی انجام شده و در آن، قول جدی برای حل مشکلات داده شده است.
کد خبر : 230945

گروه اجتماعی خبرگزاری آنا - شاهرخ صالحی کرهرودی: کسبه مال‌باخته پلاسکو که پس از 11 ماه سکوت، خونشان به جوش آمده بود، با حضور در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، صدای اعتراض‌شان را به گوش اهالی رسانه رساندند، تا شاید کسی از دولتی‌ها، صدایشان را بشنود و به فریادشان برسد. خبرگزاری‌ آنا هم با استقبال از طرح خواسته‌های نمایندگان کسبه پلاسکو، در گزارشی به بررسی خواسته‌های این حادثه‌دیدگان پرداخت و نسبت به عواقب عدم توجه به تولیدکنندگان سابق پوشاک در پلاسکو فعال بودند، هشدار داد.


حالا، علیرضا تهرانی، رئیس شورای متحد ساختمان پلاسکو، از دیدار نمایندگان پلاسکو با نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: در این جلسه به نتایج مثبت و خوبی دست پیدا کردیم.


وی در خصوص دستاوردهای این جلسه توضیح داد: در این جلسه در خصوص شش موضوع، بحث و بررسی شد ابتدا در خصوص استمهال و بدهیهای کسبه پلاسکو، آقای نوبخت دستور دادند که با توجه به مصوبه پرداخت ۵۰ درصد از بهره دوسال استمهال توسط سازمان برنامه و بودجه، نامه‌ای فوری به ریاست بانک مرکزی نوشته و خواستار اجرایی شدن سریع استمهال بدهی‌های کسبه پلاسکو شوند.


تهرانی اضافه کرد: همچنین در خصوص وام ۳۰۰ میلیونی که با بهره ۱۸ درصد تصویب شده و باکارمزد آن به حدود ۲۲ درصد میرسد، آقای نوبخت خواستند تا مشخص شود که پرداخت ۹ درصد از بهره وام مذکور برای ۶۰۰ پلاسکویی در مجموع چه مقدار بودجه نیاز دارد، تا مصوب و اجرا شود.


وی از مساعدت برای پرداخت وام به همه پلاسکویی‌ها خبر داد و گفت: در مورد پرداخت وام حتی به کسانی که بدهی بانکی و یا حتی چک برگشتی داشته باشند، تاکید شد که طبق مصوبه، این موارد مانعی برای پرداخت وام نیستند و وام بایستی پرداخت شود.


رئیس شورای متحد ساختمان پلاسکو همچنین از قول مساعد معاون رئیس‌جمهور برای بخشودگی مالیاتی زیان‌دیدگان این ساختمان خبر داد و گفت: در مورد تمامی انواع مالیات‌های بخشوده شده کسبه پلاسکو تا آخر سال ۹۴ که هنوز عملیاتی نشده و اداره دارایی مفاصا حساب صادر نمی‌کند، دستور تماس با مدیرکل دارایی و اجرایی شدن آن را دادند و همچنین تاکید شد که درسال ۹۵ که چنین فاجعه‌ای پیش آمده، کسبه پلاسکو مشمول مالیاتی برای سال ۹۵ نیستند.


تهرانی با اشاره به تقاضای مطرح شده برای تقاضای همکاری شهرداری و میراث فرهنگی و سایر سازمان‌ها با بنیاد مستضعفان در جهت ساخت هرچه سریعتر پلاسکو هم گفت: آقای نوبخت دستور لازم در جهت هماهنگی و تشکیل کارگروه دولت در این مورد را ارائه کردند که بسیار می‌تواند راهگشا باشد.


به گفته رئیس‌ شورای متحد ساختمان پلاسکو، قرار است چهارشنبه، 24 آبان‌ماه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌سازمان برنامه و بودجه، نتیجه نهایی پیگیری‌ها را به این شورا، اعلام کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب