دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1396 - 13:46
دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما خوزستان:

کتاب از دیرباز، حافظ و احیاکننده تفکر و اندیشه‌های والا بوده است

دبیر شورای نظارت و هاهنگی سما استان خوزستان و معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما واحد اهواز در پیامی هفته و روز کتابخوانی را تبریک گفت.
کد خبر : 230529

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در متن پیام دکتر مهرداد افشون آمده است: کتاب به‌عنوان بهترین رابط میان گذشته و حال و دوست همیشگی انسان‌های اندیشمند است که حتی در روزگار پیشرفت‌های چشم‌گیر بشر در عرصه‌های دانش و نوآوری نیز، نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه جلوه های گسترده تر، تازه‌تر و پایدارتری یافته است.


کتاب از دیرباز، حافظ و احیا کننده تفکر و اندیشه‌های والا و منبع عظیمی بوده است که طالبان علم، اندیشه و حقیقت را سیراب کرده، ارزیابی شرایط و امکانات موجود علمی، پژوهشی و فرهنگی مبین این نکته است که امروزه کتاب می‌تواند به عنوان یک وسیله مطمئن و کارآمد در بهینه‌سازی فضای جامعه مورد استفاده قرار گیرد.


از طرفی مطابق از جنبه دینی نیز اهمیت کتابخوانی در اسلام به‌قدری است که معجزه پیامبر اکرم (ص) از نوع کتاب بوده و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب، قلم، و علم توأم شده است.


توصیه‌های مقام معظم رهبری نیز که کتابخوانی و علم آموزی را نه تنها یک وظیفه ملی بلکه یک واجب دینی برشمرده‌‌اند بر اهمیت گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه صحه می‌گذارد.


تقویت و اشاعه این موضوع و فرهنگ سازی مساله کتاب و کتابخوانی، نیازمند عزم ملی و حرکت همگانی است.


این‌جانب فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی و روز کتابدار را به همه کاربران و تلاشگران حوزه کتاب، کتابخوانی و اطلاع رسانی، اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارمندان گرامی صمیمانه تبریک عرض کرده و توفیق روزافزون شما عزیزان و و هم کسانی که در مسیر اعتلای فرهنگ کتابخوانی حرکت می‌کنند را از خداوند منان مسئلت دارم.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته