دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آبان 1396 - 09:14

آمادگی نیروهای عراقی برای حمله به بقایای گروه داعش در راوه و رمانه

نیروهای عراقی در حال آماده‌سازی خود برای پاکسازی آخرین مناطق عراق در راوه و رمانه از وجود گروه تروریستی داعش هستند.
کد خبر : 230378

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از العربیه، نیروهای دولت عراق دسته‌هایی از گروه داعش را در مناطق مابین استان کرکوک و صلاح‌الدین هدف حمله‌های خود قرار می‌دهند و در همین حال نیروهای مشترک عراقی در منطقه الانبار هم منتظر دستور برای حمله به منطقه راوه و رمانه طی ساعت‌های آینده هستند.


فرماندهی نیروهای عراقی تایید کرد که فقط ۲ نقطه در غرب کشور در اختیار گروه داعش است و دسته‌هایی از این گروه نیز در مناطقی بین استان‌های کرکوک و صلاح‌الدین در حرکت هستند.


حیدر العبادی، نخست وزیر عراق اخیرا در مورد این دسته‌های متحرک داعش هشدار داد و از نیروهای امنیتی خواست تا هسته‌های خفته را ردگیری کنند.


به گفته منابع محلی در منطقه طوزخرماتو از توابع استان صلاح‌الدین، نیروهای عراقی ۳ روستا را که عوامل داعش در آنها مستقر شده بودند را هدف گلوله‌باران توپخانه قرار دادند و تعدادی از این عوامل را کشته یا زخمی کرده و بقیه آنها به سوی صحرا فرار کرده‌اند.


در استان الانبار هم نیروهای عراقی منتظر دستور حمله هستند تا در چارچوب عملیات «الجزیره» گروه تروریستی داعش را از آخرین جایگاه آنها در منطقه‌ الرمانه بیرون رانند.


ستاد مشترک عراق اعلام کرد که این نیروها مشغول تحکیم مواضع خود در الرمانه هستند و در ساعت‌های آینده به سوی راوه حمله را آغاز خواهند کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته