دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

معرفی بخش‌های اصلی مسابقه سینمای ایران سی‌و‌دومین جشنواره فیلم کوتاه

بخش مسابقه سینمای ایران سی‌‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران شامل بخش‌ها و جوایز: مسابقه ایران، ایمان و امید، چشم‌انداز سرزمین زیبای ما، چراغ راه، دست‌آوردها، پیامبر رحمت و بخش غیررقابتی خواهد بود.
کد خبر : 23007

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، در بخش مسابقه ایران همه آثار تولیدی در راستای اهداف جشنواره و در قالب‌های داستانی، مستند، تجربی (تجربه‌گرا) و پویانمایی می‌توانند در این بخش حضور داشته باشند.


بر اساس فراخوان جشنواره سی و دومین جشنواره فیلم کوتاه تهران آثار حاضر به بخش مسابقه ایران می‌توانند علاوه بر شرکت در این بخش درخواست داوری دریکی از چهار بخش مسابقه جنبی را نیز داشته باشند.


این بخش‌های بخش مسابقه عبارت‌اند از: «ایمان و امید» (آثاری که ضمن ایجاد فضای معنوی، به مفاهیم دینی و ثمرات ایمان و امید به زندگی بپردازند.)، «چشم‌انداز سرزمین زیبای ما» (آثاری که تصویری زیبا شناسانه از ایران و ظرفیت‌های موجود در رنگین‌کمان فرهنگی، معنوی، تاریخی و گردشگری ارائه می‌دهد)، «چراغ راه» (با توجه به نام‌گذاری سال 1394 از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «دولت و ملت، هم‌دلی و هم‌زبانی» آثاری با این رویکرد و نیز آثاری که با موضوع نام‌گذاری سال 1393 «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» تولیدشده باشند)، «دست‌آوردها» (این بخش به‌منظور نشان دادن دست‌آوردها، افتخارات و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران و توانمندی‌های ایرانیان در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و اجتماعی و زیرساخت‌ها در نظر گرفته شده است)


در بخش مسابقه سینمای ایران جایزه بزرگ «پیامبر رحمت» به بهترین فیلم‌ها با رویکرد ترسیم چهره رحمانی و ملکوتی پیامبر اعظم (ص)، میراث حقیقی پیامبر عشق و دوستی و ترویج حقیقت راستین وجود ایشان اهدا می‌شود.


علاوه بر بخش‌های مسابقه سینمای ایران، بخش غیررقابتی نیز هر سال به فیلم‌های کوتاه منتخب، بزرگ داشت فیلم‌سازان پیشکسوت فیلم کوتاه و سینمای ایران اختصاص می‌یابد. این بخش فرصتی است برای تبادل اندیشه و تجربه‌های هنرمندان و ایجاد زمینه‌ای مناسب برای ارزیابی آثار فیلم‌سازان فیلم کوتاه.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته