دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1394 - 14:07
رییس واحد مراغه:

مدیریت مالی در واحدهای دانشگاهی سازمان‌دهنده همه برنامه‌هاست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت: حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از اجرای بودجه‌ریزی عملیاتی در این دانشگاه باعث شکوفایی بیشتر آن خواهد شد.
کد خبر : 23005

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا ولیلو در جمع مدیران مالی و طرح و برنامه و بودجه دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: 6800 میلیارد تومان بودجه دانشگاه آزاد اسلامی کل کشور در سال 1394 یک برنامه مدون و مطمئن می‌طلبد که در صورت کوتاهی در این زمینه مطمئنا در کل کشور دچار غفلت‌ها و کاهش‌ها در عملکرد خواهیم شد.


وی افزود: اکنون با توجه به گسترش چشمگیر کمی و کیفی دانشگاه آزاداسلامی در سراسر کشور و حتی توسعه پرسرعت برون مرزی و بین‌المللی، تکلیف هر دانشگاهی این است که برنامه‌هایی برای شهرستان، استان و کشور درباره بودجه نویسی، طرح و برنامه اتخاذ کند که بتواند تأثیرگذاری خود را در محورهای علمی، پژوهشی و آموزشی کشور حفظ و هر روز بیش از پیش آن را ارتقا دهد.


رئیس واحد مراغه خاطرنشان کرد: اصل شفافیت و جامعیت در بودجه نویسی بسیار مهم است و باعث تسریع در به نتیجه رسیدن پروژه‌ها و نهایتا وصول و حصول به اهداف دانشگاه خواهد بود.


ولیلو با سخت و حساس برشمردن مسئولیت مدیران مالی و طرح و برنامه و بودجه یادآوری کرد: همواره باید دنبال بودجه‌ریزی عملیاتی باشیم و داشتن یک برنامه کاربردی بهتر از یک برنامه مفصل بدون قدرت اجرایی و عملیاتی است . حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از اجاری بودجه‌ریزی عملیاتی در این دانشگاه باعث شکوفایی بیشتر آن خواهد شد، همچنان که رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی به سمت کاهش اتکا به درآمد شهریه و راه‌اندازی و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و اجرای طرح‌های تجاری است.


این مسئول ادامه داد: بودجه‌بندی و مدیریت مالی در واحدهای دانشگاهی، نمایانگر و سازمان دهنده همه برنامه‌ها و فعالیت‌های تشکیلات بوده و نقش بسیار مهم و حیاتی در توسعه و نیل به اهداف سازمان دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته