دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1394 - 15:00
در نشست اصولگرایان مطرح شد؛

حدادعادل: عده‌ای از دوستان اصرار دارند که ما باشیم و دیگران نباشند/ باید امکان نقد قدرت وجود داشته باشد

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه «عده‌ای از دوستان اصرار دارند که ما باشیم و دیگران نباشند»، گفت: در گذشته قرار بود شورای متحد اصولگرایان با محوریت آیت‌الله مهدوی‌کنی تشکیل شود، اما عده‌ای می‌گفتند که تا زمانی که یک عده‌ای باشند ما در این شورا شرکت نخواهیم کرد.
کد خبر : 22996

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، غلامعلی حدادعادل در اولین نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان، که صبح امروز -شنبه 23 خرداد- در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، با بیان اینکه باید برای انتخابات امسال آماده باشیم، اظهار کرد: امسال یک انتخابات مهم در کشور داریم و بنده در چهار دوره گذشته شاهد وحدت اصولگرایان بوده‌ام.


نماینده تهران در مجلس، تصریح کرد: امروز موانع وحدت اهمیت پیدا کرده و ما باید نگرانی‌هایمان را بررسی کنیم. مانع عمده‌ای که وجود دارد این است که عده‌ای از دوستان اصرار دارند که ما باشیم و دیگران نباشند.


وی با اشاره به اینکه «در گذشته قرار بود شورای متحد اصولگرایان با محوریت آیت‌الله مهدوی‌کنی تشکیل شود»، یادآور شد: بنابراین بود که در این شورا ۱۵ نفر حضور داشته باشند، اما عده‌ای می‌گفتند تا زمانی که یک عده‌ای باشند ما در این شورا شرکت نخواهیم کرد، اما در آن دوره باز اصولگرایان توانستند اکثریت مجلس را به دست آورند.


نمی‌توانیم آرمان‌گرا باشیم و در صورت شکست بگوییم به تکلیف خود عمل کرده‌ایم


حدادعادل خاطرنشان کرد: امروز مسئله فرق کرده و انتخابات ۹۴ با انتخابات ۹۰ تفاوت دارد و ما باید در روش‌های خود تجدید نظر کنیم. نباید نکته‌هایی را که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، فراموش کنیم. ایشان چندین بار تأکید کرده‌اند که آرمان‌گرایی باید با واقع‌گرایی همسان باشد و ما نمی‌توانیم آرمان‌گرا باشیم و در صورت شکست بگوییم ایرادی ندارد و ما به تکلیف خود عمل کرده‌ایم.


رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: اصولگرایان باید هم به تکلیف خود عمل کنند و هم صحنه مبارزه را در نظر بگیرند و برای اینکه همه چیز را از دست ندهیم، باید مقداری انعطاف به خرج دهیم.


نماینده تهران در مجلس، تصریح کرد: ما باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم و ببینیم که می‌خواهیم گروه من باشد یا اینکه انقلاب باشد، یکی از مسائل مهم شیوه هماهنگی و ارتباط تشکل‌های سیاسی اصولگرا با جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است که باعث اختلافاتی می‌شود و ما به عنوان اصولگرا این انقلاب را از روحانیت جدا نمی‌دانیم. رهبری این انقلاب از درون حوزه و با مرجعیت به وجود آمده است. ما در حرکات سیاسی خود نباید از روحانیت جدا باشیم.


باید به قشر خاکستری جامعه توجه کرده و شعارهایی انتخاب کنیم که دغدغه آنهاست


وی با بیان اینکه «قشر خاکستری در انتخابات اهمیت بسیاری دارد»، عنوان کرد: ۶۰ درصد از مردم جامعه ما به صورت فکری، وابستگی تعریف شده‌ای به اصلاح‌طلبان و اصولگرایان ندارند و در زمان انتخابات رأی آنها تأثیرگذار است. معمولا قشر خاکستری تحت تأثیر جریان و گفتمانی قرار می‌گیرند که در سه الی چهار ماه مانده به انتخابات برجسته می‌شوند. ما باید به این قشر توجه کرده و شعارهایی را انتخاب کنیم که دغدغه آنهاست.


حدادعادل با اشاره به اینکه «در شهرستان‌ها و استان‌ها شاهد وحدت خوب و بیش از اندازه‌ای میان اصولگرایان بوده‌ام»، گفت: نگرانم که تفرقه‌ای که بین ما در مرکز وجود دارد، وحدت موجود در شهرستان‌ها و استان‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. ما باید کاری کنیم که این وحدت حفظ شود.


رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس خاطرنشان کرد: تمام کسانی که می‌خواهند خودشان در مجلس حضور داشته باشند، باید به وحدت بیندیشند. نفع فردی خودمان هم امروز در وحدت است و ما نباید نفع آتی را به نفع آنی ترجیح دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته