دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رکورد تولید در واحد آلومینیوم المهدی زده شد

معاون بهره‌برداری شرکت آلومینیوم المهدی هرمزال با اعلام اینکه رکورد تولید 16 هزار و 420 هزار تن آلومینیوم در ماه اردیبهشت زده شد، گفت: امسال پیش بینی می‌شود میزان تولید آلومینیوم در این واحد نسبت به سال گذشته 10 هزار تن افزایش یابد.
کد خبر : 22965

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، اسماعیل شکوهی مقدم در نشستی خبری با اشاره به اینکه با وجود محدودیت در مصرف برق توانستیم در اردیبهشت ماه سال جاری رکورد تولید ماهانه خود را بشکنیم، افزود: سال قبل 173 هزار تن شمش آلومینیوم در کارخانه تولید شد و امسال تلاش ما این است که میزان تولید به حدود 184 هزار تن برسد.
وی افزود: البته در تابستان به دلیل افزایش مصرف برق احتمالا با کاهش تولید مواجه خواهیم شد، اما اداره برق منطقه‌ای قول مساعد داده تا در نیمه دوم سال برق بیشتری را به آلومینیوم المهدی هرمزال اختصاص دهد تا بتوانیم کاهش تولید تابستان را جبران کرده و برنامه تولید خود را محقق کنیم.
معاون بهره‌برداری شرکت آلومینیوم المهدی هرمزال با بیان این که در حال حاضر به دلیل کمبود برق از 240 دیگ المهدی و 228 دیگ هرمزال حدود 128 دیگ خارج از مدارند، اظهار کرد: از مجموع آلومینیوم تولیدی این شرکت 70 درصد به بازار داخلی و 30 درصد به بازارهای خارجی صادر می‌شود.


شکوهی مقدم همچنین با اشاره به اینکه هر دیگ کارخانه حدود یک مگاوات مصرف برق دارد، ادامه داد: ما از زمستان با اجازه اداره برق منطقه‌ای افزایش تعداد دیگ‌های تولیدکننده خود را آغاز کردیم، به طوری که در حال حاضر حدود 176 دیگ در المهدی و 180 دیگ در هرمزال در حال تولید هستند.
وی افزود: هم‌ اکنون تقریبا حدود دو سوم دیگ‌های المهدی و هرمزال در حال تولید هستند و در صورتی که مشکل خاصی پیش نیاید، حتی می‌توانیم به تولید 184 هزار تنی در سال جاری دست پیدا کنیم که 10 هزار تن بیشتر از تولید سال قبل خواهد بود.


در این نشست همچنین پرتویی، معاون آند سازی شرکت المهدی آلومنییوم با اعلام اینکه این شرکت در سال گذشته 75 هزار تن آند تولید کرده است، گفت: امسال پیش بینی می‌شود میزان تولید آند در این شرکت به 123 هزار تن برسد.


وی افزود: امسال افزایش 40 درصدی تولید آند در دستور کار است که با توجه به افزایش تعداد دیگ‌ها در سال جاری، این میزان قابل تحقق است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آلومینیوم تولید
ارسال نظر
هلدینگ شایسته