دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1396 - 16:36

آشنایی با جرایم رایانه ای و فضای مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی بوئین زهرا

نشست تخصصی با موضوع «آشنایی با جرایم رایانه ای و فضای مجازی و نحوه پیشگیری از وقوع جرایم سایبری» به دعوت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا برگزار شد.
کد خبر : 229271

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این مراسم که جمعی از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه در آن حضور داشتند، سرهنگ علیان نژاد فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بوئین زهرا، مؤمنی از کارشناسان پلیس فتای استان قزوین و امیرحسین جلالی فراهانی از پژوهشگران برجسته حوزه جرایم رایانه ای و فضای سایبری به سخنرانی پرداختند.


دکتر مسیح بهنیا معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا با توجه به توسعه روزافزون استفاده از فضای مجازی در میان جوانان و بویژه دانشجویان و به لحاظ آثار بعضی ناخوشایند اجتماعی که فعالیت ناصحیح در این فضا می‌تواند در پی داشته باشد، برگزاری چنین نشستی را امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر دانست که کمترین اثر آن، روشنگری و هدایت نسل جوان در استفاده قانونی و بهینه از فضای مجازی است.


سرهنگ علیان نژاد و مؤمنی آخرین انواع جرایم رایانه ای واقع شده در سطح استان و برخی راهکارهای اجرایی برای مقابله با آنها را برای حاضران تشریح کردند.


فراهانی با تشریح سیر تاریخی شکل‌گیری و تکمیل فضای مجازی در ایران و نحوه توسعه و گسترش مسائل و مشکلات حقوقی برآمده از فعالیت در فضای سایبری به تبیین انواع مصادیق جرایم رایانه ای در قوانین و مقررات جاری کشور پرداخت و برخی از مجازاتهای مرتبط را تشریح کرد.


در خاتمه این نشست قرار شد که با توجه به وسعت مطالب و لزوم تشریح تفصیلی در برخی مصادیق جرایم رایانه ای و با عنایت به استقبال حاضران، متعاقباً نشست یا کارگاه دیگری در موضوع جرایم فضای مجازی در این واحد دانشگاهی برگزار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته