دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1396 - 08:20

چاپ دو مقاله ISI دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر در مجله بین‌المللی هنر و آموزش

مقاله‌های دکتر محمدرضا شهبازی عضو هیأت علمی گروه هنر و دکتر سعید یزدانی عضو هیأت علمی گروه ادبیات انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در مجله هنر و آموزش پذیرفته و چاپ شد.
کد خبر : 228941

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مقاله اول از دکتر محمدرضا شهبازی استادیار و عضو هیات علمی گروه هنر با همکاری دکتر سعید یزدانی دیگر استادیار و عضو هیات علمی گروه ادبیات انگلیسی با عنوان «تاثیر بازی‌های نمایشی بر خلاقیت» به چاپ رسیده است. در این مقاله به بازی‌های دراماتیک به عنوان یکی از مهمترین مبانی آموزش و خلاقیت پرداخته شده و تاثیر آن بر فعالیت و یادگیری کودک مورد بررسی قرار گرفته است.


شهبازی از سویی به بازی‌های نمایشی به عنوان راهکاری بر چگونگی ارتباط با دیگران در جامعه و راهکاری برای مهارت های عاطفی و اجتماعی مختلف نگاه کرده و در سوی دیگر تأثیر این بازی ها بر توسعه شخصیت کودک مورد توجه قرار داده است.


مقاله دوم چاپ شده نیز در این مجله از سعید یزدانی و با همکاری محمدرضا شهبازی با عنوان «نقش هنر در آموزش» است.


یزدانی در این مقاله با تکیه بر این مهم که آموزش از طریق هنر تاثیر مثبتی بر روی خلاقیت و جنبه‌های اجتماعی و رفتاری انسان دارد و موجب ایجاد توانایی جدید در بینش انسان نسبت به دنیا، با عبور از قراردادهای جاهلیت و شکل دادن به اشیا می شود، به اهمیت هنر و نقش آن در آموزش کودکان ایرانی پرداخته و اثرات هنر بر زندگی افراد، به ویژه هنرهایی چون نقاشی، موسیقی، صنایع دستی، سینما و تئاتر را مورد شناخت و بررسی قرار داده است.


به گزارش آنا، مقالات مزبور در مجله international journal of educational sciences با رتبه ISI Listed به چاپ رسیده است که در پایگاه‌های kamla-raj و Taylor & Francis نمایه شده اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته