دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 خرداد 1394 - 12:40
اخباری از ورامین، گچساران، زرند، شهرری، مرند، امیدیه، چابهار، واحد دندانپزشکی و سما خوزستان

از ماراتن کنکور در واحدهای دانشگاهی تا بازدید رئیس واحد یادگار امام از امتحانات پایان ترم

طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه گذشته، آزمون سراسری دانشگاه‌های دولتی و آزاد با حضور هزاران داوطلب در واحدهای ورامین – پیشوا، امیدیه، مرند، زرند و گچساران برگزار شد.
کد خبر : 22891

برگزاری آزمون سراسری جنوب شرق استان تهران در واحد ورامین – پیشوا



آزمون سراسری دانشگاه های دولتی و آزاد در منطقه جنوب شرق استان تهران در روزهای 21 و 22 خرداد با حضور 3500 داوطلب در واحد ورامین – پیشوا برگزار شد .


دکتر حسینعلی شیبانی گفت: در روزهای گذشته پیش‌بینی‌های لازم برای برگزاری کنکور سراسری در گروه‌های مختلف انجام شد و در جلسات متعدد با مسئولان دستگاه‌های ذیربط نظیر فرمانداری، نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، اورژانس و غیره مقدمات و تمهیدات لازم برای برگزاری مناسب آزمون سراسری فراهم شد.


وی با بیان اینکه آزمون امسال با مراقبت کامل و در نهایت امنیت برگزار شد، اظهار کرد: این آزمون نیز مانند سال‌های گذشته با نظم و آرامش و در محیط امن در چهار نوبت در روز های پنج شنبه و جمعه برگزار شد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا افزود: آزمون گروه های علوم انسانی و ریاضی صبح پنج شنبه، گروه هنر عصر پنج شنبه، گروه علوم تجربی صبح جمعه و گروه زبان های خارجه عصر روز جمعه در ساختمان های علوم پایه و فارابی به نحو شایسته انجام پذیرفت.


آزمون سراسری سال 94 دانشگاه های دولتی در واحد گچساران


آزمون سراسری سال 94 دانشگاه های دولتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران در 21 و 22 خرداد سال جاری با حضور دو هزار و 818 داوطلب در گروه های علوم انسانی، علوم ریاضی، هنر، علوم تجربی و زبان های خارجه در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد.


رئیس واحد گچساران اظهار کرد: در گروه های علوم انسانی 230 نفر، علوم ریاضی و فنی 316 نفر، هنر57 نفر، گروه علوم تجربی دو هزار و 54 نفر و گروه زبان خارجه 161 نفر داوطلب شرکت کردند.


دکتر اسدالله ملک زاده انتخاب این واحد دانشگاهی را برای برگزاری این آزمون داشتن زیر ساخت های مناسب با امکانات ویژه دانست و خاطر نشان کرد: وجود کادر اجرایی توانمند در واحد گچساران باعث شد، تا این آزمون حساس به بهترین شکل ممکن و در کمال امنیت و آرامش برگزار شود.


وی تصریح کرد: با وجود اینکه در روزهای بسیار گرم این منطقه گرمسیری بسر می بریم، با تلاش شبانه روزی همکاران پرتلاشم و با تقویت و اضافه کردن حدود یکصد سیستم برودتی و همچنین عایق کاری راه های ورود نورهای مزاحم در تمامی پنجره های مشرف به حوزه های امتحانی، محیطی مطبوع و دلپذیر را برای داوطلبان به وجود آوردیم.


رئیس واحد گچساران با توجه به ایجاد محیط های فرهنگی و رفاهی برای خانواده های داوطلبان افزود: سعی کردیم با بسیج تمامی امکانات، از جمله اطلاع رسانی مناسب و اسکان موقت و پذیرایی، از اضطراب و استرس داوطلبان و خانوداده های محترم آنان بکاهیم و به نوعی در موفقیت آتی آنها شریک شویم.


ملک زاده اظهار کرد: آزمون سراسرس در مرکز استان از سوی دانشگاه دولتی برگزار شد و این در حالی است که واحد گچساران با اتکاء به امکانات و نیروهای مجرب خود، با کیفیتی مناسب این آزمون حساس را برگزار کرد.


وی بیان کرد: واحد گچساران برای رفاه حال داوطلبان و خانواده های آنان حدود شش برابر بیشتر از هزینه هایی که مرکز آزمون بابت اجرای آزمون سراسری در اختیار واحد های اجرا کننده قرار می دهد هزینه کرده است.


دانشگاه آزاد اسلامی زرند پایگاه حل بسیاری از مشکلات شهرستان است


فرماندار زرند در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور عنوان کرد: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی به پایگاهی برای حل و فصل بسیاری از مشکلات شهرستان تبدیل شده است.


حبیب الله خنجری افزود: حضور نیروهای انسانی متفکر و تاثیر گذار شهرستان در این دانشگاه بعنوان نیروهای فکری منشا خیر بوده و هستند.


فرماندار زرند بیان کرد: وجود زیر ساخت‌های کافی، لازم و استاندارد نیز به منظور رفع نیازهای متعدد شهرستان در همه حوزه‌ها به یکی از امتیازات برجسته تبدیل شده است.


دکتر کاظم نعمت الله‌‌زاده ماهانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زرند با قدردانی از حمایتهای همه جانبه مسئولان شهرستان به ویژه فرماندار زرند اظهار امیدواری کرد: در سال همدلی و همزبانی بتوانیم با چیره شدن بر مشکلات در راه تربیت نیروی انسانی متخصص که رکن اصلی و اساسی توسعه و پیشرفت هر جامعه ای است گام برداریم.


آزمون سراسری سال 94 با حضور 1800 داوطلب در روزهای پنج شنبه و جمعه و در چهار گروه علوم تجربی، ریاضی فنی، علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی زرند برگزار شد.


بازدید رئیس واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری از دانشکده‌های صفائیه و شیخ صدوق


همزمان با برگزاری امتحانات پایان ترم، دکترسیدفرج الله موسوی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با حضور در دانشکده های صفاییه و شیخ صدوق با بازدید از قسمتهای مختلف از دانشکده‌ها از نزدیک در جریان برگزاری امتحانات پایان ترم نیز قرار گرفت.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری با اعلام رضایت از روند برگزاری امتحانات پایان ترم در دانشکده های صفاییه و شیخ صدوق از نزدیک از ستاد امتحانات دانشکده‌ها بازدید و در سخنانی از تلاش و زحمات عوامل اجرایی امتحانات قدردانی کرد.


دکتر سید فرج الله موسوی با بازدید از قسمتهای مختلف دانشکده‌های صفائیه و شیخ صدوق، در دیداری با دانشجویان و کارکنان اظهار کرد: همواره تلاش بنده و هیئت رئیسه در این واحد دانشگاهی بر این بوده است تا با یاری خداوند متعال و با همکاری همه مسئولان و کارکنان واحد با فراهم کردن فضایی مناسب آموزشی و فرهنگی برای دانشجویان، نسبت به پیشبرد اهداف و حل مشکلات دانشکده مطابق با قوانین و مقررارت اقدام کنیم و در این راستا از تمامی نظرات و پیشنهادات سازنده استادان، کارکنان و دانشجویان هم استقبال می کنیم.


رقابت بیش از 1500 داوطلب آزمون کنکور سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و در واحد مرند


معاون آموزشی دانشگاه آزاد واحد مرند گفت: بیش از 1500 داوطلب دختر و پسر در حوزه امتحانی واحد مرند برای آزمون سراسری سال 1394 دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان سنجش آموزش کشور رقابت کردند.


احمدی افزود: در نوبت صبح پنجشنبه 21 خرداد گروه ریاضی فیزیکو علوم انسانی بعدازظهر گروه هنر صبح جمعه 22 خرداد گروه صبح علوم تجربی (برادران در واحد مرند و خواهران در دبیرستان یکتایی، فاطمبه و فرزانگان با همکاری اداره آموزش و پرورش مرند) عصر جمعه گروه زبان های خارجی همانند سالهای گذشته در مقطع کارشناسی با حضور تعداد 1500داوطلب دختر و پسر برگزار شد.


برگزاری آزمون سراسری سال 94 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد امیدیه


همزمان با سراسر کشور متقاضیان آزمون ورود به دانشگاه در شهرستان امیدیه نیز در چهار نوبت صبح و عصر پنج شنبه و جمعه 21 و 22 خرداد در دانشکده فنی مهندسی واحد امیدیه شرکت کردند.


رئیس واحد امیدیه درباره برگزاری آزمون سراسری گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون سراسری مشترک دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و همچنین آزمون سراسری دانشگاه آزاد اسلامی 21 و 22 خرداد به میزبانی واحد امیدیه برگزار شد و دانشگاه امیدیه برای چندمین سال متوالی است که میزبان داوطلبین کنکور سراسری در شهرستان امیدیه است .


دکتر اسداله جوع عطابیرمی درباره آمار تعداد کل شرکت‌کنندگان آزمون سراسری، افزود: در آزمون سراسری سال94 در پنج گروه آزمایشی 1139 نفر شرکت کردند که به ترتیب در گروه علوم ریاضی وفنی 119نفر، گروه علوم انسانی 207نفر، گروه هنر و زبان‌های خارجی 117نفر و گروه علوم تجربی 696 نفر که از این تعداد 800 نفر زن و 339 نفر مرد بودند.


در زمان برگزاری آزمون جمعی از مسئولان شهرستان از جمله صدیقی فرماندار، حجت‌الاسلام علیزاده امام جمعه، سرهنگ پرون فرمانده نیروی انتظامی، چمن‌‌نژادیان رئیس آموزش و پرورش و حجت الاسلام مهدوی امام جمعه موقت شهرستان از آن بازدید کردند که در حین این بازدید دکتر اسداله جوع عطا بیرمی رئیس واحد امیدیه گزارش مختصری از امکانات و توانمندی‌ها و قابلیت‌های واحد امیدیه ارائه کردند.


برگزاری کارگاه آموزشی به مناسبت هفته محیط زیست


به مناسبت هفته محیط زیست با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد چابهار و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار کارگاه آموزشی با موضوع مدیریت پسماند برای دهیاران و بخشداران شهرستان چابهار با تدریس دکتر محمود سینایی عضو هیئت علمی واحد چابهار برگزار شد.


دکتر محمود سینایی در این کارگاه آموزشی با ارائه تعاریف قانونی انواع پسماندها سعی شد شرح وظایف قانونی دهیاران و بخشداران در حوزه مدیریت پسماند ارائه و بررسی شود.


در قسمت دیگری از کارگاه دستور العمل های اجرایی مدیریت پسماند با توجه به وضعیت شهرستان اراده شده در پایان کارگاه دهیاران و بخشداران با ارائه نقطه نظرات خود مشکلات حوزه خود را ارائه کردند و در زمینه رفع آنها بحث و تبادل نظر شد.


برگزاری کارگاه مقاله نویسی در واحد دندانپزشکی تهران


کارگاه مقاله نویسی ویژه دانشجویان رشته دندانپزشکی با هدف آشنایی دانشجویان با مهارت های مقاله نویسی، نقد و ارائه مقالات علمی در واحد دندانپزشکی برگزار شد.


دراین کارگاه که در روزهای 31 اردیبهشت ، 7 و 21 خرداد در سالن کنفرانس پژوهشی واحد برگزار شد، مهندس ناصر ولایی مدرس دوره که از دانشمندان منتخب پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی( ISC )است، در خصوص هدف و اهمیت مقاله نویسی و نیز اصول کلی نگارش، مواد و روش ها، یافته ها، بحث و خلاصه مقاله، بصورت کارگاهی توضیحات مفصلی ارائه کرد.


سپس از دانشجویان در خصوص ارزیابی کارگاه مذکور نظرسنجی کرده در پایان با توجه به استقبال دانشجویان مقرر شد ، این نوع کارگاه ها بطور مستمر در دانشگاه برگزار شود.


کارگروه معاونان و مدیران پژوهشی، مسئولان باشگاه پژوهشگران جوان، کمیته کارآفرینی، کتابخانه ها و کارشناسان انفورماتیک آموزشکده های سما خوزستان


جلسه کارگروه معاونان و مدیران پژوهشی، مسئولان باشگاه پژوهشگران جوان، کمیته کارآفرینی، کتابخانه ها و کارشناسان انفورماتیک آموزشکده های سما استان خوزستان به میزبانی آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد شوشتر برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا، فریبرز فروتن دبیر شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان خوزستان در این جلسه با یادآوری پیش رو بودن ایام ماه مبارک رمضان به پیشینه مذهبی شهرستان شوشتر، شهر دارالمومنین اشاره کرد.


وی به بیان موضوعات حوزه پژوهشی از جمله تشکیل کمیته های کارآفرینی، نحوه مصرف و تخصیص بودجه پژوهشی، استفاده از کارگاه ها، امکانات و تجهیزات آزمایشگاهی واحدهای دانشگاهی مطابق بخشنامه مصوب، توجه ویژه به کتابخانه ها، ایجاد شرایط بهتر و ترغیب برای عضویت و پذیرش دانش آموزان و دانشجویان در باشگاه پژوهشگران جوان ونحوه ارائه آمار و اطلاعات و ... پرداخت.


در ادامه مطابق تقویم، جلسه بصورت کارگروهی و بحث و گفتگو در خصوص مسائل و بخشنامه های پژوهشی، باشگاه پژوهشگران جوان، انفورماتیک ، کتابخانه و سایر موارد این حوزه ادامه یافت.


این جلسه با حضور دبیر شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان خوزستان، معاونان و مدیران پژوهشی ، مسئولان باشگاه پژوهشگران جوان ، کمیته کارآفرینی ، کتابخانه ها و کارشناسان انفورماتیک آموزشکده هاس سما خوزستان در شوشتر برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته