دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اجرای «فصل شیدایی» برای چهارمین سال در عراق

سعید اسماعیلی این روزها «فصل شیدایی» را برای چهارمین سال در عراق اجرا می‌کند.
کد خبر : 228596

سعید اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «شرایط برای اجرای این اثر به گونه‌ایی فراهم شده که این نمایش برای چهارمین سال متوالی در طول 40 دقیقه روزی 6 نوبت در هر روز به اجرا در ‌آید.»


وی در خصوص محدود شدن فعالیت هنرمندان در پرداخت به تئاتر و فیلم‌هایی با مضمون دینی و عاشورایی اظهار کرد: «به نظر می‌رسد بزگترین مشکل برای پرداختن به موضوع عاشورا این است که کسی نیست که به چنین مضامینی بپردازد. همه هنرمندان چه در سینما و چه در تئاتر به دنبال علایق خود می‌روند و گمان من این است که کسی علاقه‌مندی چندانی به چنین موضوعی ندارد، بنابراین طبیعی است که در این شرایط، تولید هم کم ‌شود.»


اسماعیلی تاکید کرد: «اگر کسی دنبال سوژه خوب باشد و دوست داشته باشد در حوزه تئاتر دینی کار کند قطعا موضوع خوب بسیار زیاد است. بر خلاف آنچه که شنیده می‌وشد من فکر می‌کنم چنین موضوعاتی اصلا تکراری نیست برای مثال در حوزه فیلم، «روز واقعه» مخاطب زیادی داشته و دارد. اصلا به تکنیک و ساختار ربط ندارد باید دست روی سوژه‌ای گذاشت که برای مخاطب جذاب باشد.»


وی با بیان اینکه این روزها کمتر کسی را می‌بینم که انگیزه و دغدغه کار دینی داشته باشد و به تولید آثار عاشورایی و دینی روی آورد ، یادآور شد: «رضا صابری مدتها پیش درحوزه عاشورایی کار کرد و همین کارها نمونه‌های خوبی از کارهای ارزشمند است. هنرمند باید به سوژه‌هایی علاقه‌مند باشد تا بتواند در آن موفق باشد. کسانی که مستمر در حوزه دینی کار کرده باشند بسیار محدود هستند. درد ما نه موضوع و نه متن خوب است بلکه آدم علاقه‌مند به حوزه باشد تا مطالعه‌ کند و بتواند به خروجی خوب برسد.»


کارگردان «فصل شیدایی» عنوان کرد: «در حوزه‌ای که کار می‌کنیم باید همه چیز مستند باشد، درباره شخصیت‌های دینی هم باید چندان به پرواز خیال اعتماد نکرد و بیشتر نگاه مستندگونه داشت. در طول این سالها کارهای جذابی هم بوده که مخاطب زیادی هم داشته است. کار بزرگ آدم بزرگ می‌طلبدو باید آدمی که دغدغه کار دارد حتما به تولید آثاری با چنین مضامین روی آورد.»



انتهای پیام/

برچسب ها: عراق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته