دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 آبان 1396 - 16:45
نشست تخصصی «حجاب و عفاف و راه‌های درونی کردن آن» در واحد تهران مرکزی

استاد دانشگاه: زن باید خانواده را به سمت و سوی کمال پیش ببرد

به همت اداره دانشجویی و فرهنگی دانشکده حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی نشست تخصصی با عنوان «حجاب و عفاف و راه‌های درونی کردن آن» برگزار شد.
کد خبر : 228362

به گزارش خبرنگار آنا، مریم نادری استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در این نشست گفت: «آیات صریح و مستقیمی در این زمینه وجود دارد که خداوند حجاب را واجب کرده پس از دیدگاه دینی، حجاب و عفاف واجب است.»


وی افزود: «عفت و عفاف بحث درونی است که عقل به انسان می آموزد و او را راهنمایی می کند که در درونتان خودداری نفس داشته باشید. عفاف درونی است و در حجاب و پوشش خود را نمایان می‌کند، حجاب فطری و درونی است نه فقط دینی. خداوند بر اساس فطرت و موقعیت هر جنس به او استعداد و مسائل غریزی داده است در این نظام هستی، از نظر جایگاه خداوندی هر کس تعریف و مسئولیتی دارد تا نظام هستی به نحو احسن اجرا شود.»


نادری با تأکید بر اینکه زن باید خانواده را به سمت و سوی کمال پیش ببرد و زیبایی زن باید در خانواده متبلور شود، اظهار کرد: «یکی از دلایل استحکام خانواده زن است و این برگرفته از آیات و روایات صرف نیست بلکه یک دیدگاه روانشناسانه است. زن مقام و ارزش والایی دارد، جایگاه اجتماعی و علمی دارد. اگر محور و اساس خانواده و مرکز توجه و تربیت زن است، اگر زن آزادی دارد بنابراین باید توانایی های علمی و اجتماعی خود را در یک بستر سالم نشان دهد. نباید زن تمام استعدادها را کنار بگذارد و فقط جمال و زیبایی خود را نشان دهد و یک وسیله و بازیچه شود.»


وی با تاکید بر اینکه حجاب مصونیت است و نه محدودیت، گفت: «زن نیز می تواند فعالیت اجتماعی داشته باشد وقتی انسان خودش، ظرفیت ها و استعداد هایش را بشناسد برای خود ارزش قائل می شود.»


نادری اظهار کرد: «حجاب آرامش روانی به دنبال دارد، صرف نظر از اینکه نگاه های سنگین دیگران را تحمل نمی کنیم به دنبال پیدا کردن راه های جلب توجه دیگران نیز نیستیم. ذهن باید مرکز تعامل انسانیت و پرورش علم و جامعه باشد. بنابراین با حفظ حجاب می توان سلامت روحی و روانی را در جامعه ایجاد کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته