دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1396 - 16:27
مدیرکل وزارت آموزش و پرورش شهر تهران در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات:

700 مدرسه در تهران نیازمند بازسازی و نوسازی است

مدیرکل وزارت آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه 700 مدرسه در شهر تهران نیازمند بازسازی و نوسازی است، عنوان کرد: علاوه بر این شهر تهران با کمبود 600 مدرسه مواجه است.
کد خبر : 227625

عباسعلی باقری، مدیرکل وزارت آموزش و پرورش شهر تهران در بازدید از غرفه آنا در نمایشگاه مطبوعات درباره کمبود فضای آموزشی عنوان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات وزارت آموزش و پرورش شهر تهران کمبود فضای آموزشی است. در حال‌حاضر اگر بخواهیم تعداد کلاس‌های مدرسه را به 30 و کمتر از آن برسانیم، نیازمند 600 مدرسه جدید هستیم.


وی افزود: در حال‌حاضر 4هزار و 100 مدرسه در شهر تهران فعال است که حدود 2 هزار و 500 مدرسه به صورت دولتی و یک‌هزار و 600 مدرسه به صورت غیردولتی به فعالیت می‌پردازند که از این تعداد 700 مدرسه از نظر فیزیکی دارای قدمت بیش از 40 سال هستند که این امر ما را در خصوص مقاومت مدارس در برابر حوادث نگران کرده است.


مدیرکل وزارت آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: در واقع در شهر تهران ما نیازمند تاسیس 600 مدرسه جدید و بازسازی و تخریب 700 مدرسه هستیم؛ البته در کنار این موارد تعدادی کلاس نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارند.


به گفته وی، کمبود فضای آموزشی در شهر تهران به اندازه کمبود نیروی انسانی نگران‌کننده است.


باقری در پاسخ به سوال خبرنگار آنا درباره بودجه در نظر گرفته شده برای تخریب، بازسازی و نوسازی مدارس عنوان کرد: عمده‌ترین مشکل اداره آموزش و پرورش شهر تهران برای بازسازی و نوسازی مدارس، کمبود منابع است. تخریب و بازسازی 700 مدرسه نیازمند 2هزار میلیارد تومان بودجه است که تحقق این میزان بودجه فعلا امکان‌پذیر نیست.


"خبرگزاری آنا" در نمایشگاه مطبوعات از ساعت 9:30 تا 20:30 در راهروی اصلی، غرفه 150 میزبان مخاطبان است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب