دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور مشاور خانواده

برگزاری جلسه مشاوره مهارت‌های زندگی در دانشگاه آزاد اسلامی سردرود

جلسه مشاوره مهارت‌های زندگی با حضور مشاور خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی واحدسردرود برگزار شد.
کد خبر : 227346

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی سردرود در جلسه مشاوره مهارت‌های زندگی که با هماهنگی دفتر امور فرهنگی و روابط عمومی دانشگاه برگزار شد با توجه به مشکلات پیش روی جوانان در ازدواج و تشکیل خانواده در جامعه کنونی گفت: «شخصیت افراد دارای 5 نوع است که شما دانشجویان جزو یکی از این دسته‌های هستید. وقتی صحبت از خوشبخت شدن می‌شود، بسیاری از مردم تصور می‌کنند که برای رسیدن به این هدف، فقط به سطح زندگی بالا نیاز دارند. آنها سطح زندگی را با کیفیت زندگی اشتباه می کنند.»


دکتر فخیمی افزود: «واقعیت این است که سطح زندگی با سطح خوشبختی رابطه اندکی دارد. تحقیقات بسیاری وجود دارد که نیاز به رابطه مهرآمیز میان همسران را ثابت کرده اند.»


فخیمی ادامه داد: «اثرات جدایی پیش هنگام در کودکانی که به عللی به مرکز نگهداری از کودکان سپرده شده اند، یک مثال مشهور در روانشناسی و حاکی از تأثیر شگفت آور یک رابطه مهرآمیز بین کودک و مربی یا مادر یا پرستار دائم اوست.»


وی دارای دکتری تخصصی مشاوره خانواده است خاطرنشان کرد: «به شریک زندگی خود توجه کنید. نفس عمل توجه و مراقبت از یک موجود زنده است که به سلامتی شما کمک می‌کند و نیازهای عاطفی شما را از سوی نیاز به مراقبت ارضأ می کند و این فقدان احساس علاقه تنها برای کودکان زیان بخش نیست بلکه بزرگسالان را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. بنابراین لازم است تا در رابطه همسران برخی فعالیت های توأم با علاقه را به عنوان بخشی از رفتارهای مراقبتی خود به حساب آورید.»


در پایان این نشست فخیمی به سؤالات مطرح شده دانشجویان درباره اشتغال، ازدواج و دیگر مطالب پاسخ دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته