دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همتی در تشریح نشست کمیسیون بهداشت:

سازمان بیمه سلامت تأخیر پرداخت‌ها را به بیمه‌ها کاهش می‌دهد

سخنگوی کمیسیون بهداشت گفت: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در نشست کمیسیون بهداشت وعده داد که تأخیر در پرداخت‌ها به بیمه‌ها از 11 ماه به 9 ماه کاهش خواهد یافت.
کد خبر : 227293

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، احمد همتی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی جزئیات نشست‌های صبح و بعدازظهر این کمیسیون را بیان کرد.


وی با اشاره به اینکه در نشست صبح، کمیسیون بهداشت میزبان مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بود، گفت: مشکلات این سازمان از سوی ایشان مطرح شد، از جمله بحث بدهی‌ها به شرکت‌های دارویی و بیمارستانها و تأکید شد که پرداخت‌ها در این زمینه کفایت نمی‌کند.


وی ادامه داد: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در این نشست عنوان داشت که تأخیر در پرداخت‌ها به بیمه‌ها از 11 ماه به 9 ماه کاهش خواهد یافت.


وی با اشاره به اینکه مقرر شد پیگیری‌ها از سوی کمیسیون بهداشت ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: در بخش دیگر برنامه صبح کمیسیون بهداشت، جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان برنامه و بودجه و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس در کمیسیون تلفیق با موضوع بررسی اقدامات و وضعیت اعتبارات طرح تحول سلامت و راهکارهای تأمین منابع پایدار حوزه سلامت تشکیل شد.


سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست، موضوع تأخیر در بدهیهای دانشگاه‌ها به پزشکان و پیراپزشکان که به مرز بحران رسیده است، مطرح شد، به علاوه موضوع اجرا نشدن طرح پزشک خانواده و سیستم ارجاع که موجب بالا رفتن هزینه‌ها شده است نیز به بحث گذاشته شد و تصمیم بر این شد که دوباره طی دو تا سه هفته آینده در این باره نشستی برگزار شود.


وی بررسی طرح حذف ماده 41 قانون تأمین اجتماعی را موضوع نشست بعدازظهر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواند و اظهار داشت: طراحان این طرح معتقدند مواد 28 و 38 این قانون اختیارات لازم را به سازمان تأمین اجتماعی جهت استیفای حقوق کارگران از کارفرمایان داده است و ماده 41 بیشتر ایجاد ابهام می‌کند، از این رو بهتر است که حذف شود.


نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای دکتر نوربخش رئیس سازمان تأمین اجتماعی که در این نشست حضور یافته بود، با اذعان به کوتاهی‌های صورت گرفته در اجرای ماده 41، وعده اجرای صحیح و کامل آن را داد و از کمیسیون خواست در صورتی که ظرف شش ماه این ماده به درستی اجرا نشد، پیشنهاد حذف آن را در صحن مجلس مطرح کنند.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته