دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1396 - 08:20
ابطحی در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات:

برخی با سیاسی‌کاری خواستند به دانشگاه آزاد ضربه بزنند/ وزیر جدید علوم برای انتقادات گوش شنوا دارد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین دانشگاه جهان اسلام ظرفیت‌های زیادی برای پیشرفت علمی کشور دارد اما متاسفانه دیدیم که با لج و لجبازی و سیاسی‌کاری خواستند به این دانشگاه ضربه بزنند.
کد خبر : 226611

سیدمحمدجواد ابطحی در بازدید از غرفه خبرگزاری آنا در نمایشگاه مطبوعات درباره کسب رأی اعتماد منصور غلامی از مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی علوم و انتظارات کمیسیون آموزش از وی اظهارکرد: انتظاراتی که ما از وزیر علوم داریم عمل به برنامه ششم توسعه و نقشه جامع علمی است و انتظار کار فوق العاده ای از او نداریم.


نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنده معتقدم اگر این موضوع محقق شود ما به سند چشم انداز نزدیک می شویم و به جایگاه قطب علمی منطقه خواهیم رسید.


وی تصریح کرد: متاسفانه این سال ها با سهل انگاری که انجام شد کشورهای دیگر منطقه در حوزه علم و فناوری از ما سبقت گرفتند که این موضوع مورد انتقاد رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به توانمندی دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علم و دانش در کشور گفت: دانشگاه آزاد به عنوان بزرگترین دانشگاه جهان اسلام ظرفیت های زیادی برای پیشرفت علمی کشور دارد اما متاسفانه دیدیم که با لج و لجبازی و سیاسی کاری خواستند به این دانشگاه ضربه بزنند.


ابطحی ادامه داد: بنده با حذف رشته هاى دانشگاه آزاد اسلامى مخالفم و معتقدم که رویکرد قبلی این دانشگاه را باید تصحیح کرد و انتقادهایی هم به دانشگاه آزاد داشتم و در دوره آقای جاسبى هم در انتقاد با این دانشگاه مصاحبه کردم اما اکنون این رویکرد در راستای اهداف جمهوری اسلامی تغییر کرده است.


وی درباره غلامی، وزیر علوم هم اظهار کرد: ما در جلساتی که در کمیسیون آموزش و تحقیقات و فراکسیون ولایی مجلس با آقای غلامی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که ایشان فردی منطقی است و گوش شنوا برای شنیدن انتقادات دارد و از نزدیک مشکلات دانشگاه و دانشجویان را لمس کرده است.


عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: اگر دولت اعتبارات لازم را که در بودجه سالانه پیش بینی می‌شود به وزارت علوم تخصیص دهد دست وزیر علوم برای انجام کارهای علمی و تحقیقاتی باز می شود.


ابطحی با بیان اینکه غلامی فردی جهادی است و سالها در جهاد سازندگی فعالیت کرده است گفت: وزیر جدید علوم علاقمند به انجام کارهای جهادی است و در دانشگاه بوعلی سینا هم ایده های جهادی خود را عملی کرده است. به عنوان نمونه پروژه ژن های انگور کار علمی بزرگی در حوزه خود بوده است که در مدیریت غلامی به نتیجه رسید.


نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تاکید کرد: همه باید به هم کمک کنیم، شرایط کنونی کشور شرایط نزاع و مناقشه نیست اما برخی نمی خواهند این موضوع را درک کنند. در مورد آقای غلامی خود ایشان گفت که اصلاح طلب است اما زمانی که ما می دانیم او گزینه مناسبی است و اگر به او رأی اعتماد ندهیم سه ماه دیگر دانشگاه ها با سرپرست اداره می شود، باید تعامل کنیم.


وی با بیان اینکه یکی از مولفه های اصولگرایی شایسته سالاری است، تاکید کرد: من معتقدم اتفاقی که روز گذشته در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی علوم و نیرو رخ داد و دو وزیر از مجلس رای اعتماد گرفتند، به وحدت جامعه کمک می کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته