دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آبان 1396 - 08:40

توصیه‌هاى انتظامى و امنیتی به زائرین اربعین حسینى(ع) در حین سفر

پلیس به زائرانی که به عتبات عالیات سفر می‌کنند توصیه می‌کند به منظور حفظ امنیت جانی و تأمین سلامت فردی و گروهی از مرزهای مجاز اعلامی و در مسیر مشخص شده، تردد کنند.
کد خبر : 226203

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نیروی انتظامی به مناسبت نزدیکی به کنگره عظیم اربعین از مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) که هرساله مانند میلیون‌ها عاشق دیگر با شور و اشتیاقی وصف ناپذیر خواهان حضور در مراسم پیاده روی اربعین هستند، خواست به هشدارها و توصیه‌های پلیس در حین سفر توجه کنند.


1- به همراه داشتن گذرنامه و روادید معتبر در هنگام خروج از مبادی مرزی برای اتباع ایرانی و خارجی الزامی است.


2- تأکید می‌شود زائران هنگام خروج از گیت گذرنامه در مبادی خروجی مرزی کشور نسبت به ممهور کردن مهر خروج در گذرنامه خود توسط افسر پلیس گیت مرزی اقدام کنند؛ عدم اقدام به این امر تبعات و پیگرد قانونی برای مسافر در بردارد.


3- بعضا مشاهده می‌شود، برخی زائران اقدام به استفاده از گذرنامه افراد غیر، جهت خروج از مرز می کنند. این موضوع به جز اینکه برای فرد استفاده کننده از گذرنامه غیر، به عنوان تخلف و تخطی از قانون محسوب می‌شود برای صاحب اصلی گذرنامه نیز تبعات قانونی به همراه دارد.


4- گذرنامه در طول سفر به عنوان سند هویتی برای مسافر تلقی می‌شود لذا حفظ و نگهداری از آن، اهمیت به سزایی دارد و اگر گذرنامه زائر به هر دلیل مفقود شود امکان ورود به کشور پس از طی مراحل قانونی برایش امکان پذیر می‌شود.


5- زائر در صورت گم و یا جدا شدن از بستگان و یا فقدان گذرنامه در حین سفر به کنسولگری ایران در عراق مراجعه کند.


6- زائران به منظور حفظ امنیت جانی و تأمین سلامت فردی و گروهی از مرزهای مجاز اعلامی و در مسیر مشخص شده، تردد کنند.


7- زائران در هنگام سفر با ماموران و کارکنان مرزی برای تسهیل در تردد در مناطق مرزی همکاری نزدیک داشته باشند.


8 - زوار بایستی به افرادی که در پوشش‌های مذهبی، قصد تهییج مردم به عدم رعایت قانون را دارند، توجه نکنند و در صورت برخورد با این گونه افراد، آنان را به مأموران انتظامی و امنیتی معرفی کنند.


9- زائرانی که دارای روادید دسته جمعی هستند باید همگی به صورت همزمان و با حضور راهنمای گروه که روادید گروهی به نام وی صادر شده به گیت‌های کنترل گذرنامه مراجعه کنند.


10- از مراجعه زائران به نقاط صفر مرزی بدون مدرک مسافرتی و یا روادید معتبر عراق خودداری می‌شود زیرا علاوه بر جلوگیری از خروج آنان موجب تداخل و کندی فعالیت برای ارائه خدمات به دیگر زائران نیز می شوند.


11- حتی الامکان زنان با محارم خود از مرز خارج شوند.


12- زائران از ایجاد بی‌نظمی و ترافیک توسط هیئات عزاداری مستقر در کنار جاده‌های اصلی، خیابان ها و ورودی شهرهای منتهی به مرزها خودداری کنند.


13- زائران مسائل شرعی و عرفی مراسم اربعین را رعایت کرده و از اجرای مراسمی چون قمه زنی و یا استفاده از زنجیرهای خاردار خودداری کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب