دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1396 - 13:56

گرامیداشت سومین سالروز تدفین شهدای گمنام در واحد ملایر

همزمان با شهادت حضرت رقیه (ع) مراسم سالگرد دو شهید گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی ملایر با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد.
کد خبر : 225742

به گزارش خبرنگار آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در این مراسم گفت: «امنیت امروز حاکم بر ایران مدیون خون شهداست.»


دکتر عباس ملک حسینی برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا را مصداق تجدیدپیمان با خون این جان برکفان بیان کرد و بر ضرورت پاسداری از آرمانهای شهدا تاکید نمود


وی عنوان کرد: «جامعه دانشگاهی ما باید بداند که چه رسالتی در ازای خون شهدا بر گردن دارد و باید با تلاش و خودباوری در مسیر حرکت شهدا که پاسداری از آزادی و استقلال ایران است گام بردارد.»


یکی از ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس از قرارگاه خاتم الاوصیا نیز با بیان خاطراتی از شهدا پایبندی به خون آنها و اطاعت محض از رهبری را لازمه فرهنگ بسیجی دانست.


محمد جواد زمردیان که سالها مسئولیت تفحص شهدای گمنام را بر عهده داشته وجود این پیکرهای مطهر را در دانشگاه سرمایه‌ای با برکت دانست و ابراز امیدواری کرد که دانشجویان و دانشگاهیان به برکت این شهدا همیشه در مسیر ولایت و پیشرفت جامعه حرکت کنند.


در پایان یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت به مداحی در سوگ حضرت رقیه (ع) پرداخت و حاضران با حضور در کنار تربت پاک شهیدان و ذکر فاتحه به مقام والای این دو شهید عزیز ادای احترام کردند.


پیکر مطهر این دو شهید گمنام 20 و 24 ساله در عملیات نصر 4 ماووت عراق و جزیره مجنون تفحص شده و در سال93 همزمان با محرم، در میان دستان عاشقان و عزاداران حسینی در این دانشگاه آرام گرفته بودند.


مراسم سومین سالگرد دو شهید گمنام آرمیده در دانشگاه آزاد اسلامی ملایر با حضور حجت‌الاسلام برقراری امام جمعه ملایر مسئولان ادارات شهرستان و رئیس حوزه علمیه شهرستان ملایر و جمعی از روحانیون، چند تن از سرداران سپاه شهرستان و یادگاران و ایثارگران دفاع مقدس و خانواده معظم شهدا و جمی از استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ملایر در جوار قبور مطهر دو شهید والامقام و گمنام برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته