دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس؛

تشکیل کارگروه پنج گانه با همکاری اتاق اصناف برای تقویت صادرات

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: صنایع چرم و کفش در صورت حمایت های لازم، ارزآوری بالایی برای کشور ایجاد خواهد کرد.
کد خبر : 225556

به گزارش گروه اقتصادی آنا از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمدرضا پور ابراهیمی گفت: به دنبال ظرفیت سازی صادرات برای تولیدات داخلی هستیم و در این راستا وزارت امورخارجه پیگیر این مساله است.


وی با بیان اینکه با تلاش های انجام شده، ساختار وزارت امور خارجه در امور اقتصادی اصلاح شده است، اظهار کرد: وزارت امور خارجه باید چترحمایتی خود را برای فعالان اقتصادی کشور باز کند. همچنین ظرفیت دوم برای حمایت از صادرات، سازمان توسعه تجارت در خارج از کشور است که باید بیش از پیش برای تقویت صادرات کشور باید فعال شود.


پورابراهیمی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که با همکاری سه اتاق اصناف، بازرگانی و تعاون، و وزارت صنعت معدن و تجارت مجموعه کارگروه ۵ گانه را تعریف کند تا هماهنگی برای صادرات به وجود آید که این رویکرد اکنون وجود دارد .


وی افزود: روسیه یکی از شرکای اقتصادی ایران است اما میزان صادرات ایران به این کشور در سال ۹۵ حدود ۵۰۰ میلیون دلار بود که ناچیز است؛ لذا تشکل های صادراتی باید بیش از پیش فعال شوند.


همچنین بازارهای هدف باید مشخص شود. حوزه صنعت چرم مزیت صادراتی بالقوه دارد و باید بالفعل شود .


پورابرهیمی تصریح کرد: در بازدید از نمایشگاه کیف و کفش در بخش منابع مالی همه تولیدکنندگان گلایه از پرداخت نشدن تسهیلات حمایتی دارند که تاکنون به آنها پرداخت نشده و باید این بسته برای آنها نیز اجرایی شود.


وی افزود: در صورت تامین منابع مالی صنعت چرم و کفش در کشور و حمایت های لازم، این صنعت ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری و ارز آوری خواهد داشت .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته