دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1396 - 11:35
کیان‌پور:

افزایش نرخ پروازهای اربعین تکذیب شد/ ورود پلیس فتا درصورت تخلف

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکیددارد که افزایش بهای پروازهای اربعین از سوی سازمان هواپیمایی کشور تکذیب شده‌است با این حال اگر تخلفی صورت گیرد پلیس فتا ورود می کند.
کد خبر : 225220

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری آنا، مجید کیان‌پور با اشاره به بررسی افزایش بهای بلیت های پروازهای اربعین اظهار داشت: برای بررسی علت افزایش بهای بلیت پروازهای اربعین نشستی با مسئولان تعزیرات حکومتی و سازمان هوایی کشور برگزار شد.


عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با وجود اینکه سازمان تعزیرات حکومتی در بسیار از موارد فروش بلیت پروازهای اربعین ورود و بررسی کرده و از افزایش نرخ بلیت ها خبر داده است رئیس سازمان هوایی کشور با حضور در نشست کمیسیون افزایش بها را تکذیب کرد.


نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشور تاکید دارد که به هیچ وجه افزایش نرخ بلیت پروازهای اربعین وجود ندارد، گفت: با این حال اعضای کمیسیون عمران بر بررسی و نظارت دقیقی بر شرکت های هواپیمایی تاکید داشتند و خواستار آن شدند تا پلیس فتا در این مورد ورود کند.


وی بیان داشت: به نظر می رسد که فروش بلیت های گران بهای پروازهای اربعین از سوی سایت های غیر رسمی رخ داده است که می خواهیم با ورود پلیس فتا این فضاها بسته شود.


این نماینده مجلس همچنین از مردم خواست که برای سفر هوایی به اربعین از طریق سازمان هواپیمایی کشور موضوع را پیگیری کنند و در صورت مشاهده تخلفات اطلاع رسانی کنند تا برخورد قانونی صورت گیرد.


کیان پور با بیان اینکه باید جلوی ایجاد بازار دلالی و بازار سیاه فروش بلیت عراق در ایام اربعین گرفته شود، گفت: سازمان هواپیمایی و سازمان تعزیرات حکومتی باید بر روی نرخ بلیت های هواپیما و فروش آن توسط آژانس های هواپیمایی نظارت کنند. باید تلاش شود که نرخ بلیت خارج از عرف باشد و نسبت به معمول و روزهای عادی افزایش قیمت نداشته باشد.


سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه نرخ بلیت رفت و برگشت به عراق 1.5 میلیون باشد، اظهارداشت: اگر به دنبال حقوق شهروندی و حقوق مسافر هستیم باید دستگاه‌های نظارتی قوی تر با آژانس ها و شرکت های خطوط هوایی برخورد کنند و اجازه ندهند که حقوق مسافر تضییع شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس فتا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته