دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آبان 1396 - 08:30

تعلیق نتیجه همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق

دولت اقلیم کردستان عراق با عقب‌نشینی از مواضع خود و با هدف گفتگو با دولت مرکزی پیشنهاد تعلیق نتیجه همه‌پرسی استقلال را داد.
کد خبر : 225084

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از یورونیوز، دولت اقلیم کردستان در بیانیه‎ای رسمی با تعلیق نتیحه همه پرسی، پیشنهاد مذاکره با بغداد را ارائه کرد.


در این بیانیه آمده؛ اقلیم کردستان برای جلوگیری از بروز خشونت‌های بیشتر و درگیری با ارتش عراق مسئولانه و متعهدانه رفتار خواهد کرد.


در این بیانیه همچنین آمده است؛ ادامه برخورد و درگیری میان ارتش عراق و پیشمرگه که 17 اکتبر 2017 رخ داد باعث خسارت به هر دو طرف و بروز ناآرامی در بخش‌های مختلف عراق شد. ادامه این تقابل و درگیری ضمن اینکه هیچ پیروزی نخواهد داشت منجر به هرج و مرج و بی نظمی خواهد شد و بر زندگی همه تاثیر خواهد گذاشت.


بنابراین به خاطر همه مسئولیت و تعهداتمان نسبت به مردم کردستان و مردم عراق به دولت بغداد، مردم و افکار عمومی جهان پیشنهاد می‌کنیم که:


1- همه عملیات‌های نظامی متوقف و آتش‌‌بس برقرار شود.


2- نتیجه همه‌پرسی در کردستان به حالت تعلیق درمی‌آید.


3- مذاکره بین اقلیم کردستان و دولت بغداد براساس قانون اساسی آغاز شود.


طی هفته های اخیر تنش و درگیری‌های میان نیروهای فدرال عراق و نیروهای وفادار به بارزانی رئیس اقلیم کردستان بر سر کنترل استان کرکوک صورت گرفته بود. این درگیری‌ها نهایتا با عقب نشینی نیروهای بارزانی خاتمه یافت.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته