دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1396 - 13:29
رئیس واحد شهر قدس:

جشنواره نشریات دانشگاه آزاد اسلامی گامی برای ایجاد انگیزه در دانشجویان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس گفت: دومین جشنواره سراسری نشریات دانشگاه آزاد اسلامی گام موثرفرهنگی در راستای ایجاد انگیزه و روح بخشی در حوزه نشریات است.
کد خبر : 224451

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسین حسن پور درویشی گفت: «جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از اردیبهشت سال جاری به میزبانی واحد شهر قدس در حال برگزاری است. در این جشنواره دانشجویان واحدهای دانشگاهی سراسر کشور موفق به ثبت 3008 اثر در سامانه جشنواره شدند که تعداد 500 جلد نشریه، 2332 اثر در بخش آثار برتر و 244 اثر در بخش مقالات ویژه بوده است. آمار ثبت‌نام نشان می‌دهد استقبال خوبی از این جشنواره سراسری شده است.»


وی افزود: «این جشنواره در واحد دانشگاهی شهر قدس زیر نظر معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است. »


رئیس جشنواره سراسری نشریات دانشجویی تاکید کرد: «از تمام توان و ظرفیت های موجود استفاده می‌کنیم تا این رویداد مهم فرهنگی هر چه بهتر برگزار شود و دانشگاهیان عزیز شاهد نقش پررنگ فرهنگی این جشنواره همگام با رسالت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور باشند.»


رئیس واحد دانشگاهی شهر قدس به مقایسه نشریات چاپی والکترونیکی پرداخت و گفت: «نشریات به صورت چاپی و الکترونیکی نقش رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی دارند. از آنجا که نشریات چاپی با وجود نشریات الکترونیکی همچنان از نقش مهمی در انتشار انواع اطلاعات علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و سایر موارد شامل گزارش ها، مصاحبه ها، مقالات علمی و...را برخوردارند و افراد زیادی مطالعه نشریات چاپی را با توجه به ماهیت این نشریات را به نشریات الکترونیکی ترجیح می‌دهند. تلاش بر این است بررسی نشریات چاپی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ محتوایی و کیفی با دقت و توجه بیشتری در این جشنواره انجام شود و امید است شاهد رشد کمی و کیفی این نوع نشریات که نقش به سزایی در ترویج فرهنگ و دانش صحیح دارند در دانشگاه آزاد اسلامی باشیم.»




انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب