دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1394 - 15:09

برابری تجهیزات آزمایشگاهی واحد مهاباد‎ با دانشگاه‌های برتر کشور

رئیس واحد مهاباد گفت: این واحد دانشگاهی در چند سال اخیر شرایط مناسبی برای دانشجویان و انجام کارهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی آنان مهیا کرده است.
کد خبر : 22412

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، صلاح خان احمدزاده اظهار کرد: تجهیز آزمایشگاه های این دانشگاه، به دستگاه های پیشرفته و گران قیمت، یکی از این کارهاست به طوری که اکنون این واحد دانشگاهی با داشتن آزمایشگاه های مجهز، جزو چند دانشگاه برتر کشور به حساب می آید.


وی درباره تعداد آزمایشگاه های دایر در این دانشگاه و کاربرد دستگاه های موجود در آنها اظهار کرد: خلاقیت و استعداد دانشجویان برای نوآوری، نیازمند در اختیار داشتن دستگاه های پیشرفته و به روز آزمایشگاهی است و اکنون یکصد و یازده آزمایشگاه فعال در دانشگاه دایر است و هزار و ششصد و پنجاه دستگاه تحقیقاتی و آزمایشگاهی هم برای آموزش و انجام کارهای تحقیقاتی در اختیار دانشجویان قرار دارد.


رئیس واحد مهاباد افزود: با خرید سه دستگاه پیشرفته به نام های مغناطیس سنج نمونه مرتعش، گرماسنج دیفرانسیل و میکروسکوپ روبشی، دانشگاه مهاباد جزو چهار دانشگاه در کل کشور شد که از وجود این سه دستگاه پیشرفته برخوردار هستند.


خان احمد زاده درباره برنامه های این دانشگاه در تجهیز آزمایشگاههای موجود گفت: در چند سال اخیر توجه ویژه ای صرف تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه شده است.


وی با توجه به اینکه از شرکت های دانش بنیان یا کسانی که بخواهند تولید علم کنند و یا در زمینه کارهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی اقدام کنند حمایت خواهد کرد، گفت: این دانشگاه برای تاسیس شرکت های دانش بنیان و حمایت از آنان با برنامه ریزی و تقسیم بندی زمین های موجود و بدون استفاده دانشگاه، مکان مورد نیاز را در اختیار این شرکت ها قرار خواهد داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته