دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حسن نقاشی در «سینماحقیقت» از بازار تهران می‌گوید

«وازاریه» عنوان مستندی است از حسن نقاشی که متقاضی حضور در بخش مسابقه ملی یازدهمین جشنواره سینماحقیقت شده است.
کد خبر : 223949

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، «وازاریه» جدیدترین اثر مستند حسن نقاشی است که به موضوع تجارت و بازار تهران از گذشته تا به امروز می‌پردازد و تصویربرداری آن در بازار، تجارت‌خانه‌ها و حجره‌های قدیمی و بازسازی شده بازار تهران انجام شده است.


این مستند ۴۰ دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی غزال بهی‌زادی و از مجموعه مستند «نگارخانه تهران» است.


حسن نقاشی ساخت مستندهایی چون نشانی از تو، سوشیوس، مشی و مشیانه، درخت پارسیک، زروان، مهرا، اقلیم هفتم، شاه جهان و... را در کارنامه فیلمسازی خود دارد. وی با مستند «شاه جهان» در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران موفق به دریافت سه تندیس بهترین مستند نیمه‌بلند، کارگردانی و بهترین پژوهش شد و در هفتمین جشنواره سینماحقیقت نیز جایزه بهترین مستند تاریخی را از آن خود کرد.


عوامل تولید مستند «وازاریه» عبارتند از: پژوهشگر، نویسنده، تدوینگر و کارگردان: حسن نقاشی، تصویربرداران: حامد سعادت و حسن نقاشی، صدابردار: محسن عسگری، صداگذار: مینا مشهدی‌مهدی، گوینده متن: هادی اسفندیاری، عکاس: علی نقلی، تهیه‌کننده: غزال بهی‌زادی، تهیه شده در: موسسه تصویر شهر.


مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 19 تا 26 آذرماه 1396، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سینماحقیقت ملی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب