دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آبان 1396 - 08:43
اشکوری در گفت‌وگو با آنا:

اتحادیه اروپا نمی خواهد ایران از برجام بهره ببرد/ می‌خواهند مذاکرات پله‌ای برای عقب‌نشینی بیشتر ایران باشد

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه غربی‌ها نمی‌خواهند برجام برای ایران نتیجه‌ای داشته باشد، گفت: می‌خواهند مذاکرات پله‌ای برای عقب‌نشینی بیشتر ایران باشد که این خلاف منافع و امنیت ملی ماست و هرگز ملت ایران نخواهند پذیرفت.
کد خبر : 223940

«حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالمجید اشکوری» در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری آنا، درباره رفتار اروپایی‌ها در قبال برجام و بدعهدی‌های آمریکا با بیان اینکه اتحادیه اروپا از یک طرف اعلام می‌کند برجام موضوعی بین‌المللی است و همه طرف‌ها باید به آن پایبند باشند، از سوی دیگر تلویحا از آمریکایی‌ها حمایت می‌کند، اظهارداشت: اینها دو برخورد با موضوع برجام دارند یکی اینکه عنوان می‌کنند آمریکا نباید از برجام خارج شود و از سوی دیگر به رفتارهای آمریکایی اعتراضی نمی‌کنند؛ به این معنی که اگر هم آمریکایی‌ها خارج شدند مهم نیست، اتحادیه اروپا به برجام پایبند است. لذا ایران هم باید به آن پایبند بماند!


وی اضافه کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران با خروج آمریکا باز هم به برجام پایبند باشد و از اروپایی‌ها بخواهد تحریم‌های بانکی، سرمایه‌ای و نفتی که به آن متعهد شده‌اند را بردارند، می‌گویند آمریکا ما را جریمه می‌کند و نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.


این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نفس این اعمال اینگونه است که منافع آمریکا و غرب در آن تأمین می‌شود و نفعی برای ایران ندارد، اظهارداشت: تاکید اینها بر ماندن ایران در برجام برای این است که ایران از نتایج برجام بهره‌ای نبرد و فقط به آن پایبند باشد. چرا که اگر ایران از ذیل قوانین برجام خارج شود می‌خواهد باز هم فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را دنبال کند.


اشکوری تصریح کرد: اتحادیه اروپا در مسائل منطقه‌ای و موضوعات علیه سپاه پاسداران نیز با آمریکایی‌ها همراه است و این یعنی قائل به افزایش تحریم‌ها هستند.


این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه آنها نمی‌خواهند برجام برای ایران نتیجه‌ای داشته باشد، گفت: می‌خواهند مذاکرات پله‌ای برای عقب نشینی بیشتر ایران باشد که این خلاف منافع و امنیت ملی ماست و هرگز ملت ایران نخواهند پذیرفت.


اشکوری خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها اذعان می‌کنند ایران برایشان منافع اقتصادی دارد، اما براساس سوابق استعماری که در کشورهای منطقه دارند می‌خواهند دست ایران را از منطقه کوتاه کنند تا ایران قدرتمند وجود نداشته باشد. بهترین وضعیت برای اروپا این است که در بازارهای ایران حضور داشته باشند، ولی منافع برجام برای ایران نباشد و این همان خوی استعماری است که در زمان طاغوت بود. اینکه روابط تجاری با کشورمان داشتند؛ اما اجازه شکوفایی اقتصاد ایران را نمی دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته