دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی خبر داد:

اصلاح آیین‌نامه‌های اجرایی عرضه خوراک در بورس کالا

عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: با رایزنی‌هایی که با بورس کالا داشته‌ایم اصلاح آیین‌نامه‌های اجرایی عرضه خوراک در بورس مورد توجه قرار گرفته است به طوری که در این آیین‌نامه‌ها منافع خریدارن حفظ شود.
کد خبر : 222516

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سعید رفیع‌فر عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در نشست خبری ادامه داد: در حال حاضر آیین‌نامه‌های بورس کالا برای عرضه‌کنندگان مطلوب است و امیدواریم بورس برای شفافیت بیشتر و تامین خوراک واحدهای پایین دستی آیین‌نامه‌های اجرایی را اصلاح کند.


وی افزود: اتحادیه در تلاش است تا اشتغال‌زایی بیشتری را در کشور ایجاد کند.


رفیع‌فر ادامه داد: برای رسیدن به این هدف بحث رگولاتوری اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا واحدهای تولیدی می‌توانند برای آینده برنامه‌ریزی کنند.


وی تاکید کرد:‌ با نگاه درست به آینده و شناخت نسبت به حجم و قیمت خوراک واحدهای تولیدی برنامه‌های توسعه‌ای بهتر پیش خواهد رفت.


عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به الگوی موفق ایجاد رگولاتوری در بخش‌های دیگر مانند مخابرات گفت: قبل از خصوصی‌سازی رگولاتوری در نفت وجود داشت اما بعد از خصوصی‌سازی‌ها آسیب دید. اکنون انتظار داریم این نهاد بازسازی و احیا شود تا واحدها برای تولید خود بتوانند برنامه‌ریزی داشته باشند.


وی تاکید کرد: اعضای اتحادیه با تک‌نرخی شدن ارز موافق هستند زیرا بخش خصوصی واقعی می‌تواند در آن فضا قابلیت‌های خود را نشان دهد.


رفیع‌فر ادامه داد:‌ برای قیمت‌گذاری دلار باید به شرایط بازار توجه شود و هر عددی که دولت و بانک مرکزی تشخیص داد و بازار در آن به تعادل رسید می‌تواند به عنوان قیمت ارز ارائه شود.


به گفته وی هر چیزی دو نرخی و چند نرخی در کشور فسادآور است بنابراین با تک‌ نرخی شده ارز می‌توان جلوی فساد را تا حد زیادی گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته