دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا گزارش می‌دهد

طنین شعار «مرگ بر آمریکا» در تجمع ضد استکباری دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی/ 5

موج اعتراض و انزجار دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» امروز هم ادامه داشته و با فریاد ضد استکباری خود به لفاظی‌ها و سخنان نسنجیده رئیس جمهوری آمریکا علیه دولت و ملت ایران پاسخ دادند.
کد خبر : 222088

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، استادان، دانشجویان، کارمندان و مجامع و تشکل های اسلامی سیاسی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی امروز هم بعد از نماز ظهر و عصر با تجمع و راهپیمایی و سردادن شعارهای ضد استکباری، ضد آمریکایی و صهیونیستی اعتراض خود را به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نشان دادند و با صدور بیانیه این اقدام را محکوم کردند.


جامعه دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» فریاد ضد استکباری خود را در اعتراض به لفاظی‌ها و سخنان نسنجیده رئیس جمهوری آمریکا علیه دولت و ملت ایران به گوش جهانیان رساندند.



استادان، دانشجویان، کارمندان با تجمع مقابل مسجد حضرت موسی‌بن جعفر(ع) و در جوار مزار شهدای گمنام این واحد دانشگاهی و سردادن شعارهای ضد استکباری، ضد آمریکایی و صهیونیستی اعتراض خود را به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نشان دادند و در پایان حوزه بسیج دانشجویی امام صادق (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با صدور بیانیه این اقدام را محکوم کردند.


در بخشی از این بیانیه آمده است: سخنان توهین‌آمیز و سراسر اتهام ترامپ علیه ملت ایران بار دیگر پرده از چهره‌ بزک شده‌ استکبار آمریکایی برداشت و دست چدنی دشمن را از دستکش مخملین بیرون کشید.این موضوع که دولت فعلی آمریکا، مانند دولت‌های پیشین خود است، از مسائل مهمی است که باید امروز بدان توجه ویژه شود. دولت‌های اوباما و ترامپ در اهداف و مشی استکباری تفاوتی ندارند، بلکه روش‌های متفاوتی دارند.


به غرب زدگان و غرب دوستان هشدار می‌دهیم که مانند موضع پیشین خود مبنی بر کدخدایی و ریاست ایالات متحده آمریکا بر کشورهای اروپایی نباید به برجام بدون آمریکا تن داد و لازم است در برابر هر نقض عهد دشمن، اقدام مؤثر متقابل صورت گیرد.


استفاده‌ ترامپ از واژه‌ای جعلی به جای نام «خلیج فارس» اگرچه محکوم است اما نکته‌ای انحرافی به نظر می‌رسد. مبادا محتوای ضدایرانی این سخنرانی را به استفاده از این واژه تقلیل داده و پاره کردن رسمی برجام توسط دشمنان را از یاد ببریم. کمپین خلیج فارس خوب است اما در شرایط بحرانی امروز و اقدامات آمریکا، «کمپین اقدام جدی در برابر نقض برجام» از اولویت بیشتری برخوردار است.


سپاه پاسداران، عزیز ملت ایران و خار چشم دشمنان نظام بوده و هست. نه عزت خود را در سایه هجمه های ناجوانمردانه سالهای اخیر از دست داده و نه با دفاع دوره ای و اقتضایی عزیز می شود. سپاه در سایه ولایت و جانفشانی ها و اهدای ده ها هزار شهید برای حفظ این نظام اسلامی، عزت الهی دارد. دفاع فراگیر از سپاه وظیفه مهم ما در این روزهاست.


ما دانشجویان دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماهشهر با دفاع از نیروهای مدافع منافع ملت ایران، خود را سپاهی می‌دانیم و در همه شرایط از تمامیت ارضی و تمامیت عقیدتی این انقلاب حمایت و اعلام انزجار خود را نسبت به کشوری که اساس تشکیلش بر تروریست و خونریزی بوده را فریاد می‌زنیم و اعلام حمایت از همه مظلومان جهان می‌کنیم.»


استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان دیر با تجمع اعتراضی، نفرت و انزجار خود را نسبت به سخنان اخیر ترامپ با شعار مرگ بر آمریکا اعلام کردند.



عبدالعزیز بحرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان دیر در حاشه این راهپیمایی اظهار کرد: رئیس جمهور جنایت کار آمریکا بار دیگر با این سخنان به مردم ایران توهین کرد و تروریست خواندن سپاه، که یکی از بزرگترین نیروهای ایران اسلامی می باشد باعث خشم تمام ملت ایران شده است.


وی گفت: مسیر همیشگی این ملت شریف ایران قیام کربلاست و مردمی که فرزندان از جان عزیزترشان را در راه حفظ این نظام تقدیم کرده اند، از عقده گشایی های حامیان تروریست -آمریکا و اسراییل- هرگز هراسی ندارند.


دانشجویان، کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در اعتراض به سخنرانی سخیف رئیس جمهوری آمریکا بیانیه‌ای صادر کردند.
به گزارش خبرنگار آنا بخشی از بیانیه دانشگاهیان واحد کرمان به این شرح است: بازتاب اخبار پریشان­گویی ­های اخیر رئیس­ جمهور ایالات متحدهی آمریکا درباره نقض برجام و اهانت به فرهنگ، تاریخ و جغرافیای ایرانیان و همسنگ دانستن دلاوران خدوم نیروی مقدس سپاه که همواره حامی مظلومان و ستم­دیدگان و ملجاء مستضعفین بوده­ اند با گروه­ های تکفیری و وهابی، خشم ملت ولایت­مدار و نفرت آزادگان آزادی­خواه را برانگیخته است.
این فحاشی و یاوه ­گویی­ ها نیز همانند سوابق سیاه آنها مسلماً نشان از طبل توخالی دولت­مردان سبک مغز دول استکبار دارد، تا آنجا که مضاف بر تداعی اوج بی­شرمی در بدعهدی، عهدشکنی و نقض اقوال و قردادهای خود که مرتبه ­ای از نفی خودشان است، دمادم شعار امام راحلمان، که «آمریکا هیچ غلطی نمی­ تواند بکند» را در اذهان بیدار نقش می ­زند، بی­ شک دیری نخواهد پایید که باز هم سخنان حکیمانه ولی امر مسلمین جهان، احقاق هزاران باره یابند.
جامعه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان هم­زبان با هم­وطنان خویش توهین به فرهنگ، تاریخ و جغرافیای ایران و ایرانیان را برنمی ­تابد و پس از رد تمام اهانت ­ها به مستحقان آنها، با توجه مقام معظم رهبری و همصدا با ریاست جمهور، حمایت قاطع خود را از نیروی مدافع و مردمی سپاه اعلام می­ دارد، هیچ نامی جز خلیج فارس را برای خلیج همیشه فارس تحمل نمی­ کند، برجام را پیمانی بین المللی دانسته که نباید با زیاده ­گوی ی­های یکطرفه کودتاگران بدحافظه مخدوش شود، قویاً نشر اکاذیب جنون­ آمیز و وارونهترامپ را محکوم می ­کند و اذهان جوامع فرهیخته را به قضاوت دعوت می‌­نماید.



بیانیه تشکل‌ها سیاسی و مذهبی - بسیج دانشجویی ، کارکنان و اساتید و کانون‌های فرهنگی و هنری و دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در محکومیت سخنان سخیف و توهین آمیز رئیس جمهور آمریکا علیه کشور عزیزمان ایران اسلامی‌ در تمع امروز قرائت شد که در بخشی از آن آمده است: ما دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با محکومیت مواضع اخیر رئیس جمهور دیوانه آمریکا و توهین ها و سخنان سخیف او علیه ملت سرفراز ایران اسلامی نکاتی را متذکر می شویم.


این دشمنی ها و توطئه ها نه تنها تاثیری در روحیه انقلابی ملت ایران نخواهد داشت بلکه روز به روز به عزم و اراده فولادین در مبارزه با استکبار جهانی تحت فرمان های ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای می افزاید. هدف رئیس جمهور بی ادب آمریکا از بیان چنین سخنانی ایجاد اختلاف در بین آحاد ملت و نظام جمهوری اسلامی است. ما ضمن دعوت ملت سرافراز و مسئولین فهیم نظام جمهوری اسلامی به هوشیاری و بصیرت و وحدت به رئیس جمهور آمریکا اعلام می کنیم زهی خیال باطل از این که بتوانی وحدت و همدلی ما را به هم بزنی.


همه انسان های آزاده جهان آمریکا را به‌عنوان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی می دانند و تحریف نام تاریخی خلیج همیشه فارس و استفاده از عنوان های مجعول بیش از آنکه خدشه‌ای بر این نام باشکوه وارد کند اوج نادانی و حماقت گویندگانش را نشان می‌دهد.


نهادهای انقلابی و دفاعی کشور عزیزمان ایران همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که همواره در دفاع و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزش های انقلابی و مبارزه با تروریسم جهانی در خط مقدم مبارزه هستند باید به خود افتخار کنند که آمریکا آنها را دشمن شماره یک خود می شمارد. به دشمنان اعلام می کنیم که اگر ضرورت ایجاب کند همه ما مثل دوران دفاع مقدس برای مبارزه با استکبار جهانی عضوی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواهیم بود.


به گزارش خبرنگار آنا، مجتبی حیدری مسئول بسیج ادارات شهرستان اسلام آباد غرب در جمع کارکنان بسیجی واحد اسلام آباد غرب گفت: «بسیج ادارات شهرستان با مشخص کردن جامعه هدف ( خانواده های کم در آمد و آسیبب پذیر) اقدام به کمک رسانی و اجرای برنامه های فرهنگی کسترده ای جهت ایجاد فضای نشاط و امیدواری در جامعه کرده است.»



وی اظهار کرد: «کارکنان و استادان دانشگاه باید به صورت انقلابی وارد کار شوند و با مشارکت و حضور فعال دانشجویان را به حضور در این برنامه ها تشویق کنند.»


حیدری گفت: «بسیج و سپاه این آمادگی را دارند که در برنامه های فرهنگی دانشگاه همکاری کنند.»


در پایان این جلسه با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان پرچم کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی در پی سخنان نسنجیده رئیس جمهور آمریکا به نشانه اعتراض به آتش کشیده شد.


دانشجویان، استادان و پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب با تجمع در محوطه دانشگاه با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی علیه ترامپ اظهارات، پوچ و بی معنی رئیس جمهور آمریکا را محکوم کردند.



دکتر حمید باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب در حاشیه این مراسم گفت: مطالب بیان شده توسط ترامپ بار دیگر غیر قابل اعتماد بودن سردمداران کاخ پوشالی سفید را نشان داد. مسئله ای که مقام معظم رهبری قبل از انجام هرگونه مذاکرات مکرر گوشزد کرده بود.


رئیس واحد میناب افزود: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی حامی محور مقاومت در منطقه است دونالد ترامپ هیاهوی خروج از برجام و مسئله تحریم سپاه پاسداران را به راه انداخته است. مضاف بر اینکه شکست امریکا در پرونده های منطقه ای نظیر عراق و سوریه و نیز جنگ های غیر مستقیمی که توسط گروه های تروریستی به راه انداخته، وی را به فکر هرج و مرج نه تنها در منطقه خاورمیانه بلکه کل جهان انداخته، چیزی که اکنون در کردستان عراق و کاتالونیای اسپانیا شاهد آن هستیم.


در ادامه مراسم، بسیج دانشجویی دانشگاه بیانه ای را قرائت کرد که در بخشی از آن آمده است: سیاستمداران آمریکا بدانند هربار که با ایجاد جنگ روانی و دروغ پردازی بر علیه ملت شریف ایران قصد داشته اند در عزم راسخ و اراده پولادین آنها در حمایت از ولایت فقیه، اصول، مبانی و ارزشهای انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح، خاصه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عزیز که بیشترین هجمه ها و زخم زبان ها بر علیه این میراث گرانقدر امام راحل است خللی ایجاد کنند یکپارچگی و اتحاد ملت ایران در مقابل زیاده خواهی غربی ها بیشتر شده است. پایان بخش مراسم اعتراض آمیز نیز به آتش کشیدن پرچم آمریکا بود.



استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت آباد و تعدادی از معاونان دانشجویی فرهنگی، مسئولان دفاتر فرهنگ اسلامی و کارشناسان فرهنگی، فوق برنامه، ستاد اقامه نماز و قرآن و عترت واحدهای دانشگاهی استان اصفهان از مسجد امام علی علیه السلام دانشگاه تا گلزار شهدای گمنام واحد دولت آباد راهپیمایی کردند.


به گزارش خبرنگار آنا، تجمع کنندگان در این مراسم پس از اقامه نماز ظهر و عصر از مسجد دانشگاه تا گلزار شهدای گمنام واحد دولت آباد راهپیمایی و در جوار قبور شهدای گمنام تجمع کردند.


تجمع ضد آمریکایی ـ صهیونیستی در پاسخ به یاوه‌گویی‌های خصمانه و ابلهانه رئیس‌جمهور قرون وسطایی شیطان بزرگ آمریکا با قرائت بیانیه و تکبیرهای حاضران انجام شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته