دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مهر 1396 - 04:28

نمایشگاه کتاب فرانکفورت به پایان راه رسید

با به پایان راه رسیدن شصت‌ونهمین نمایشگاه کتاب فرانکفورت در این دوره، غرفه‌ها و قفسه‌های کتاب کشورهای مختلف خالی شد و ناشران و اهالی قلم آماده بازگشت به کشورهای خود شدند.
کد خبر : 221962

به گزارش خبرنگار اعزامی آنا به آلمان، شصت و نهمین دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت، عصر دیروز؛ یکشنبه 23 مهرماه به کار خود خاتمه داد و غرفه داران، از جمله ناشران و نمایندگان تشکل‌های نشر ایران، مراحل تخلیه غرفه ها را آغاز کردند.


مطابق با آماری که ستاد امور رسانه ای نمایشگاه کتاب فرانکفورت تنها ساعاتی پس از به پایان رسیدن کار شصت ونهمین دوره از آن منتشر کرده است، حضور بازدیدکنندگان نسبت به روزهای پایان هفته در سال گذشته، 6.5 درصد افزایش داشته‌است و این رقم در کل ایام نمایشگاه نسبت به دور قبل، با رشد 0.2 روبرو بوده است؛ آنچنانکه رقم نهایی بازدیدکنندگان که به ثبت شماره شناسه کارت‌های صادر شده به شکل روزانه، آماری دقیق است، 286,425 نفر بوده است.


همچنین در این دوره از نمایشگاه فرانکفورت مجموعا 7200 فعال نشر از 102 کشور در غرفه‌های مختلف به معرفی و ارائه کتاب های خود مشغول بوده اند.


ایران در این نمایشگاه، همچون چند دوره قبل با غرفه ای ملی ناشرانی همچون نگاه، ققنوس، پیدایش، هرمس و... و تشکل ها و انجمن هایی مانند مجمع ناشران انقلاب اسلامی، مجمع ناشران دفاع مقدس، اتحادیه ناشران و کتاب فروشان تهران و آژانس های ادبی را دور هم گرد آورده بود.


استقرار غرفه گرنت ایران، اتفاق قابل توجه دیگری در حضور این دوره ایران در نمایشگاه فرانکفورت بود که با برپایی نشست های دیگری نیز همراه بود. حضور روسای نمایشگاه فرانکفورت و چند نمایشگاه کتاب دیگر در غرفه ایران، برپایی نشست های تخصصی در زمینه ارتباط با نشر جهانی و ... از دیگر برنامه های ایران در این دوره از نمایشگاه بود.


هنوز آمار روشنی از فعالیت ناشران و تشکل های نشر ایران در راستای تعداد قرارهای ملاقات و نهایی شدن واگذاری رایت کتاب ها در دست نیست و باید منتظر اخباری که متعاقبا در این باره اعلام می شود ماند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته