دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خداداد عزیزی :

ترامپ با این طرز فکر آمریکا را نابود می‌کند/پرسپولیس با بزرگ‌ترین معجزه سال صعود می‌کند

بازیکن سابق تیم ملی در واکنش به صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا گفت: قبل از اینکه کریستف کلمپ قاره آمریکا را کشف کند نام خلیج کشور آریایی ایران خلیج فارس بود.
کد خبر : 221632

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، خداداد عزیزی در واکنش به صحبت‌های ترامپ رئیس جمهور آمریکا که خلیج فارس را خلیج عربی خوانده بود، گفت: «نمی‌دانم چرا باید یک دیوانه بیسواد و پرمدعا رئیس جمهور کشور آمریکا شود. الان در آمریکا که از لحاظ آموزشی جزو کشورهای پیشرفته دنیاست مردم آمریکا که به گورستان‌های کشورشان رفته‌اند، دیده‌اند روی سنگ قبر نظامیانی که در جنگ عراق و افغانستان کشته شده‌اند محل فوت را خلیج فارس «Persian Gulf»نوشته‌اند.»


وی ادامه داد: «بابا دونالد جان! ترامپ احمق! حماقت هم حدی دارد. تو مگر سواد نداری تا نقشه‌ها را بخوانی و کتاب‌های تاریخ منطقه بین‌النهرین را نخوانده‌ای؟ قبل از اینکه کریستف کلمپ از پرتغال بیاید و قاره آمریکا را کشف کند تا دیگر مردم دنیا بفهمند سمت کشور شما هم مردمانی زندگی می‌کنند اسم خلیجی که در جنوب کشور آریایی ایران وجود داشت، خلیج فارس بود. خوب است ما هم برویم یقه نبیرگان و ندیدگان کریستف کلمپ را بگیریم که باعث شد شما را کل جهان بشناسند.»


غزال تیزپای فوتبال ایران خاطرنشان ساخت: «بی‌سوادی عیب نیست. خیلی‌ها هستند که بی‌سوادند. پدر من هم یک بی‌سواد است. ولی ادعایی ندارد. در حد فهم و درکش حرف می‌زند. ترامپ پول‌پرست بی‌سواد پرمدعاست. یعنی من براین باورم که او آمریکا را با این حرف‌ها نابود می‌کند. نمونه‌اش هم در فوتبال آمریکا دیده شد. پس از 6 دوره حضور متوالی در جام‌جهانی این بار حذف شدند و در حام جهانی روسیه غایب هستند.»


عزیزی تصریح کرد: «یک هفته رسانه‌های آمریکا و حامیانش در بوق و کرنا کرده‌ بودند که قرار است ترامپ درباره برجام و مسائل ایران حرف بزند. دامنه شلوغ‌کاری رسانه‌ای شان باعث ورود رسانه‌‌های ایران به این سخنرانی شده بود. آخرش دونالد دیوانه آمد حرف‌هایی زد که قبلا هم همین حرف‌ها را زده بود. ترامپ مسخره! تو که برجام را قبول نداشتی چرا آن را پاره نکردی. چون جرات این کار را هم نداری. من ترامپ را ترسویی می‌دانم که فقط پررویی را یاد گرفته است.»


وی با بیان این موضوع که آمریکا مردمان خوبی دارد ولی اسیر سیاست‌مداران بدی شده‌اند، بیان داشت: «من یک سال در آمریکا فوتبال بازی کردم و با فرهنگ و شخصیت مردم این کشور آشنا شدم. همان‌طور که رهبر انقلاب و رئیس جمهور گفته‌اند ما هیچ مشکلی با مردم آمریکا نداریم و با آنها دوست هستیم. به نظر من هم در کشور بزرگ آمریکا مردمان خوبی مشغول زندگی هستند که متاسفانه آنها اسیر رئیس جمهوری شده‌اند که باعث بی‌آبرویی‌شان در سراسر جهان شده و اگر بماند آنچه مردم آمریکا رشته‌اند را پنبه می‌کند.»


پیشکسوت فوتبال ایران در ادامه درباره شکست‌های سیاه‌جامگان در لیگ برتر و اینکه مدیرعامل این باشگاه گفته ممکن است هیات مدیره اکبرمیثاقیان را از سرمربیگری کنار بگذارد، بیان کرد: «هیات مدیره کجا؟ من درباره سیاه‌جامگان حرفی ندارم.»


او درباره تلاش‌های زیادی که در تیم سیاه‌جامگان صورت گرفته ولی بارهم این تیم درمنطقه سقوط قرار دارد، یادآور شد: «من به صورت کلی حرف می‌زنم و کاری به تیم سیاه‌جامگان ندارم. برای موفق شدن در فوتبال باید چند چیز داشته باشید و زحمت کشیدن به تنهایی جواب نمی‌دهد. آنچه اول است و در اولویت قرار دارد پول است. اگر پول داشته باشید دیگر موارد را هم می‌توانید تامین کنید. دوم ابزار است که در اختیار سرمربی قرار می‌گیرد. ابزاز هم بازیکن است.بازیکنان خوبی که سرنوشت تیم را تغییر دهند. بعد از این‌ها محل تمرین و اسکان و تغذیه و موارد دیگر است که وقتی پول داشته باشید مشکلی برای تامین آنها نخواهید داشت.»


عزیزی افزود: «اگر سیاه‌جامگان اولین فاکتور یعنی پول را داشت در دیگر موارد می‌توانست موفق باشد. ولی این تیم شرایط مالی خوبی را ندارد. این تیم با بازیکنان پارسال و بومی که امسال جذب کرده نمی‌تواند به موفقیتی که مدنظرش است برسد. حالا هرچه قدر هم زحمت بکشد. باید قابلیتی باشد که تیم ایجاد فرصت کند و آن فرصت را تبدیل به گل کند.»


وی تاکید کرد: «در فوتبال ایران تا زمانی که تیم‌های صاحب قدرت دولتی هستند هیچ اتفاقی نمی‌افتد. تنها باشگاهی که همه فاکتورهای باشگاه بودن را دارد، گسترش فولاد است. زمین تمرین، ورزشگاه، محل اسکان، پرداخت به موقع مطالبات، هیات مدیره و مالک مشخص و معلوم و .... مواردی هستند که گسترش فولاد را یک باشگاه خصوصی موفق تبدیل کرده است ولی همین باشگاه هم یارای مقابله با تیم‌های دولتی را ندارد. دلیلش هم این است که برای کسب عنوان در فوتبال ایران باید خیلی زیاد هزینه کرد و این هزینه هم باید چندین سال متوالی ادامه یابد.»


کاپیتان سابق تیم ملی تصریح کرد: «من در 5 تیم سرمربی بوده‌ام که تنها در شهرداری تبریز که تیمی دولتی بود نگرانی مالی نداشتیم. در استقلال اهواز، پیام، ابومسلم و سیاه‌جامگان مشهد اگر کسی پول دید من هم دیدم. با مسئولان استانی و شهری هم که صحبت کردیم برای کمک به تیم سیاه‌جامگان همگی متفق‌القول گفتند ما هزینه کنیم که سرمربی و بازیکن بروند پشت دوربین تلویزیونی و قیافه بگیرند. حرف‌شان هم درست بود. الان غیر از این است که سیاه‌جامگان، نفت تهران و سپیدرود رشت و همچنین گسترش فولاد که تیم‌هایی خصوصی هستند همه تلاش‌شان برای بقا در لیگ برتر است و جایی در میان تیم‌های مدعی ندارند.»


عزیزی همچنین درباره دیدار برگشت پرسپولیس برابر الهلال و شانس این تیم برای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: «آن زمانی که فوتبال خود را شروع کردم راه رسیدن به تیم ملی استقلال و پرسپولیس بود. چرا که اعتبار فوتبال ایران این دو تیم بودند. من جزو معدود بازیکنانی بودم که از تیمی دیگر به تیم ملی رسیدم. بنابراین استقلال و پرسپولیس تیم‌های موردعلاقه‌ام هستند. با توجه به شکست 4 بر صفر دور رفت و اینکه الهلال تیمی متحول شده نسبت به دور مقدماتی است به نظرم پرسپولیس باید خیلی خیلی خیلی خیلی خوش شانس باشد که بتواند نتیجه دور رفت را جبران کند و متاسفانه مهدی طارمی هم غایب است که قدرت خط حمله را به شدت کاهش داده است. با این حال امیدوارم بزرگ‌ترین معجره ممکن در سال رخ دهد و پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته