دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 خرداد 1394 - 11:12
روابط عمومی پلیس فتا ناجا در پاسخ به آنا؛

دانش‌آموزان از اول مهرماه آموزش سایبری می‌بینند

مسئول روابط عمومی پلیس فتا ناجا از آموزش‌های سایبری دانش آموزان کشور در مدارس توسط کارشناسان پلیس فتا خبر داد و گفت: از اول مهر پلیس فتا در مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم حضور می یابد و به دانش آموزان نسبت به آگاه‌سازی آسیب های فضای مجازی آموزش های لازم را ارایه می کند.
کد خبر : 22153

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در راستای برگزاری نشست هم اندیشی با حضور سرهنگ فرامرز خلیلی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا و اردشیر دهقانی معاون فنی آموزشی سازمان دانش آموزش کشور؛ تفاهم نامه ای در ارتباط با مصونیت دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های فضای مجازی منعقد شد.


روابط عمومی پلیس فتا ناجا در ارتباط با اهداف در نظر گرفته شده پیرامون انعقاد این قرارداد به آنا گفت: ارتقای سطح اطلاعات نسبت به فضای مجازی، اطلاع رسانی در زمینه جرائم سایبری و راه های مقابله با آن، ارتقاء سطح باورهای دینی و اخلاقی به خصوص در بین جوانان و نوجوانان از نمونه های پیشگیری اجتماعی از شکل گیری جرائم در فضای مجازی هستند، که در پی انعقاد این قرارداد با آموزش‌و پرورش در نظر داریم به آن دست پیدا کنیم.


روابط عمومی پلیس فتا ناجا یکی از اهداف مهم پلیس سایبری کشور را پیشگیری اجتماعی از وقوع جرم، با آموزش کاربران در برابر تهدیدات فضای سایبر و اطلاع رسانی در خصوص استفاده صحیح از فن‌آوری نوین در این فضا عنوان کرد.


به گفته پلیس فتا، مجرمان با جامعه کوچکتری از افراد غیر مطلع و آسیب‌پذیر تحت عنوان جوامع هدف مواجه هستند؛ بنابراین افزایش سطح دانش تخصصی و امنیتی و نیز اطلاع کاربران از شیوه‌های مقابله با شگردهای مجرمانه موجب می‌شود تعداد افرادی که به صورت بالقوه در معرض این آسیب قرار دارند، کاهش یابد. از سوی دیگر احتمال موفقیت مجرمان نیز در ارتکاب جرم به همین نسبت کاهش می‌یابد.


روابط عمومی پلیس فتا معتقد است؛ آموزش و پرورش برای نهادینه کردن یک فرهنگ بی‌بدیل است و انعقاد تفاهم نامه‌ای بین پلیس سایبری کشور و سازمان دانش آموزی اتفاق مهمی است. طبق این قرارداد برای سه هزار نفر از مربیان سازمان دانش آموزی، کارگاهی با عنوان «مهارت اجتماعی فضای مجازی؛فرصت‌ها و تهدید‌ها» برگزار خواهد شد.


بر اساس این گزارش، در این راستا مربیانی که تحت آموزش سایبری قرار گرفته‌اند از اول مهرماه سال جاری 100 هزار نفر از دانش‌آموزان را آموزش می‌دهند. همچنین کتاب «فضای مجازی؛ فرصت‌ها و تهدیدها» در حوزه دانش‌آموزی و مربیان تهیه شده است که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.


طبق اعلام پلیس فتا برگزاری کارگاه مهارت‌های اجتماعی فضای مجازی ویژه دانش آموزان دوره متوسط اول و دوم برگزار می‌شود و از اول مهر پلیس فتا در مدارس ابتدایی‌، متوسطه اول و دوم حضور می‌یابد و به دانش آموزان عضو تشکیلات پیشتازان و فرزانگان نسبت به آگاه‌سازی آسیب‌های فضای مجازی آموزش های لازم را ارایه می‌کنند.


روابط عمومی پلیس فتا تاکید دارد که اقدامات لازم در زمینه اجتناب از محیط‌‌های خطر ساز و همچنین فرهنگ‌سازی افراد در خصوص استفاده از فضای سایبر و شناخت تهدیدات اینترنتی با هدف پیشگیری اجتماعی از ارتکاب جرم توسط این پلیس تحقق یافته است. در صورتی که آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در زمینه تهدیدهای فضای سایبری و رعایت موارد امنیتی در این فضا لحاظ شود، با صرف هزینه‌های اندک می‌توان فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب