دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1396 - 13:48
رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور:

شبکه کنترل سفرهای برون‌استانی دانش‌آموزان آبان‌ماه راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور عنوان کرد: در حال‌حاضر مرکز کنترل سفرهای برون‌استانی دانش‌آموزان از طریق سامانه تلفنی با خانواده‌ها در ارتباط خواهد بود که در پایان آبان‌ماه این ارتباطات گسترده می‌شود و والدین می‌توانند از طریق شبکه فضای مجازی با مسئولان در ارتباط باشند.
کد خبر : 221325

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، مهدی فیض، رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور در حاشیه مراسم آغاز به کار مرکز کنترل سفرهای برون‌استانی دانش‌آموزان، گفت: فعلا ارتباط ما با وزارت راه و پلیس راه بوده و از طریق سامانه سپهتن اطلاعات موردنیاز را دریافت می‌کنیم. با راه‌اندازی این سامانه، تمام اطلاعات مربوط به راه، راننده و دانش‌آموزان علاوه بر پلیس راه به وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام می‌شود.


وی افزود: به زودی یک تلفن 4 رقمی به خانواده‌ها اعلام خواهد شد و خانواده‌ها می‌توانند از این طریق از وضعیت دانش‌آموزان خود در اردو مطلع شوند. این سامانه به صورت شبانه‌روزی فعال خواهد بود و اطلاعات لازم را دریافت و آن را به خانواده‌ها اطلاع خواهند داد.


فیض تصریح کرد: این طرح در حد فاز صفر برای اردوهای راهیان‌نور اجرا شد. عمده اردوهای راهیان نور ما نیز از ساعت 9 صبح امروز در 4 استان البرز، تهران، قم، قزوین راهی سفر شدند، اما با گذشت زمان این سامانه تکمیل‌تر خواهد شد و اطلاعات از طریق فضای مجازی در اختیار خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.


رئیس سازمان دانش‌آموزی کشور افزود: در آینده یکی از برنامه‌های ما این است که به صورت آنلاین، اطلاعات مربوط به دانش‌آموزان به خانواده‌ها گزارش داده شود تا علاوه بر اطمینان‌خاطر، از نگرانی آنها نیز کاسته شود. فعلا از طریق تلفنی در تماس هستیم، ولی تا پایان آبان‌ماه سامانه فضای مجازی نیز راه‌اندازی خواهد شد.


فیض خاطرنشان کرد: مرکز کنترل سفرهای برون‌استانی به صورت سه شیفت و شبانه‌روزی فعالیت خواهند کرد. به طور کلی اردوهایی که از شعاع 20 کیلومتری از شهر فاصله بگیرند، تحت پوشش این سامانه قرار می‌گیرند و ما موظف هستیم برای این اردوها از اتوبوس‌های دارای سامانه سپهتن استفاده کنیم.


وی در پاسخ به اینکه آیا این سامانه صرفا برای اردوهای راهیان نور راه‌اندازی خواهد شد، گفت: این سامانه برای تمامی اردوهایی که از شعاع 20 کیلومتری شهر فاصله بگیرد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته