دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 15:00
رئیس واحد همدان:

تسخیر فضا مرهون اراده جوانان ایران اسلامی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان در جمع خیران کتابخانه‌ساز استان همدان گفت: تسخیر فضا مرهون اراده جوانان ایران اسلامی است و منشأ این موفقیت‌ها به مطالعه و کتاب برمی‌گردد.
کد خبر : 2212

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سعید جامه بزرگی در جلسه هیئت مدیره انجمن خیرین کتابخانه ساز استان همدان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد با تبریک ایام الله دهه فجر، پرتاب موفقیت آمیز ماهواره فجر را یادآور شد و گفت: عزم راسخ دانشمندان جوان ایرانی، تحریم را تبدیل به فرصت کرده است، به نحوی که امروز شاهد هستیم که جوانان این مرز و بوم عرصه فضا را به تسخیر اراده ایران اسلامی درآورده‌اند و منشاء تمام این موفقیت‌ها نیز به مطالعه و کتاب برمی گردد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزود: آیات قرآن کریم در مقاطع مختلف بر سنت حسنه انفاق تاکید می‌ورزد که این مسئله خصوصا در اموری همانند ساخت کتابخانه و مدرسه سازی ارزش دو چندان پیدا می‌کند و باید بستری فراهم شود تا خیرین با رغبت بیشتری در این امر پربرکت مشارکت کنند.


مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز در این نشست با ارائه گزارش عملکرد ۳ ساله حوزه‌های کتابخانه‌های عمومی در استان همدان، جایگاه استان در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری کتابخانه‌ای را تشریح کرد.


ارشاد استعدادی افزود: هم اکنون در استان همدان ۱۰۳ باب کتابخانه وجود دارد که از این تعداد ۸۹ باب کتابخانه عمومی، ۱۳ باب کتابخانه مشارکتی و یک باب کتابخانه مستقل است.


وی ادامه داد: استان همدان در موضوع زیربنای کتابخانه‌ای رتبه دهم کشوری را داراست که با توجه به وسعت جمعیتی استانهای با رتبه بالا‌تر طبیعی است و در شاخص‌هایی نظیر «تعداد عضو فعال» «شاخص میز و صندلی» «ارتباط کتابخانه‌های عمومی با حوزه فناوری اطلاعات» و «خدمات نرم افزاری مدیریت کتابخانه‌ای» وضعیت مطلوب و جایگاه مناسبی را در کشور دارا هستیم.


استعدادی با توجه به کتابخانه مرکزی همدان نیز گفت: کتابخانه مرکزی همدان با دارابودن بیش از ۱۲۰ هزار جلد کتاب و ۱۰ هزار عضو فعال مرجع اطلاعاتی مناسبی برای خیل مشتاقان کتاب و کتابخوانی است.


در ادامه اعضا در ۴ کارگروه مشتمل بر کارگروه مطالعه و برنامه ریزی، کارگروه تامین منابع مالی و جذب کمکهای مردمی، کارگروه خدمات فنی و مهندسی و کارگروه روابط عمومی و امور فرهنگی به طرح نقطه نظرات خود پرداختند.


سعید جامه بزرگی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان در آذر سال جاری به عنوان رئیس هیئت مدیره خیرین کتابخانه ساز استان همدان انتخاب شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته