دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1396 - 16:21
مقام عالی‌رتبه در وزارت خارجه روسیه:

اگر آمریکا تحریم‌های جدید را وضع کند، ایران می‌تواند از برجام خارج شود

مدیر دپارتمان آمریکای شمالی در وزارت خارجه روسیه تأکید کرد در صورتی که آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کند، تهران از این حق برخوردار است تا از برجام خارج شود.
کد خبر : 220705

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، گئورگی بوریسنکو مسئول دپارتمان آمریکای شمالی در وزارت امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، درباره خروج احتمالی آمریکا از توافق هسته‌ای موسوم به ایران هشدار داد.
وی درباره این موضوع گفت: «اگر آمریکا واقعا از برجام خارج شود، امکان اجرای این توافق زیر سوال می‌رود و این حق برای ایران به وجود خواهد آمد که به تعهدات خود در برجام عمل نکند. به ویژه اگر آمریکا قرار باشد تحریم‌های گذشته علیه ایران را مجدداً برقرار کند»


این دیپلمات روس تاکید کرد: «در صورت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای، ایران تمام حقوق لازم برای متوقف کردن اجرای برجام و پایبندی به آن را به دست خواهد آورد».


وی افزود: «به اعتقاد من برجام یک توافق موثر است و با منافع تمامی طرفین نیز همخوانی دارد، به همین دلیل پایبندی به آن ضروری است. ما نمی‌توانیم درک کنیم که منفعت آمریکا در خروج از توافق هسته‌ای ایران چیست؟»
دیپلمات ارشد وزارت خارجه روسیه همچنین تأکید کرد، در صورت خدشه‌دار شدن توافق هسته‌ای ایران، هیچ کس نفعی نخواهد برد و خروج از برجام قطعاً ثبات منطقه خاورمیانه را برهم خواهد زد و بر ثبات جهانی نیز اثرگذار خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته