دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1396 - 08:35
دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان

گرفتن 16 میلیون تومان از ورزشکاران دروغ است/ خانواده‌‌ها فقط به دنبال اسپانسر بودند

دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: کدام خانواده‌ در ایران برای حضور فرزندش در مسابقات 16 میلیون تومان پرداخت می‌کند که ما بخواهیم در فدراسیون این کار را انجام دهیم.
کد خبر : 220618

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، چندروز پیش خبری تامل برانگیز در رسانه‌های خبری منتشر شد مبنی بر اینکه تیم نوجوانان تیراندازی با کمان در حالی به مسابقات قهرمانی جهان در آرژانتین اعزام شد که فدراسیون قبل از اعزام از خانواده های آنها مبلغ 16 میلیون تومان پول نقد گرفته است. البته در میان کماندارانی هم بودند که به دلیل عدم توانایی مالی خانواده هاشان در پرداخت این پول از حضور در این مسابقات منع شدند.


رضا کیارستمی دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره پرداخت 16 میلیونی از سوی خانوارهای کمانداران گفت: «‌تیم نوجوانان ما در دو بخش ریکرو و کامپوند به مسابقات آرژانتین اعزام شد و عملکرد قابل قبولی هم داشت اما نمی‌دانم چرا حواشی اعزام این تیم تمامی ندارد. در فدراسیون تیراندازی با کمان مانند همه فدراسیون ها بخش از هزینه های ما برای اعزام به مسابقات از طریق اسپانسر پرداخت می شود. در بخش ریکرو همه کمانداران و مربیان با هزینه مستقیم و حمایت اسپانسر طبق نامه شورای برون مرزی به این مسابقات اعزام شدند.»


وی ادامه داد: «‌در بخش کامپوند اما ما ردیف بودجه ای برای اعزام نداشتیم و از همین روی بخشی از هزینه هم از طریق اسپانسرها و اداره کل تریبت بدنی و باشگاه ورزشکاران پرداخت شد. در واقع آنها قسمتی از هزینه‌ها را پرداخت کردند و نسبت به هر نفر هم این مقدار متفاوت بود. در این میان هم خانواده ها به ما خیلی کمک کردند و برای اعزام ورزشکارانشان به دنبال اسپانسر بودند تا هزینه ها را متقبل شود. با اطمینان می‌گویم هیچ ورزشکاری با هزینه شخصی به این مسابقات اعزام نشد.»


کیارستمی در پاسخ به اینکه در اردوی تیم ملی برخی کماندارانی که نتوانستند پول را پرداخت کنند کنار گذاشته شدند؛ عنوان کرد: «به هیچ عنوان چنین چیزی صحت ندارد، وقتی ورزشکار در اردوی تیم ملی برای اعزام به مسابقات جهانی انتخاب نمی‌شود ناراحت می‌شود و گریه می‌کند اما این موضوع هیچ ربطی به این نداشته که آنها پول پرداخت نکردند.»


دبیر فدراسیون تیراندازی با کمان در مورد اظهارات شجاعی مبنی بر اینکه با خانواده ها رابطه تنگاتنگ دارند و آنها به فدراسیون کمک می کنند؛ عنوان کرد: «‌در رده نوجوانان و نونهالان به این دلیل که ورزشکاران هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند ما با خانواده آنها رابطه تنگاتنگی داریم و این گفته شجاعی کاملا درست است. اما همانطور که گفتم این موضوع به اینکه خانواده‌ها ما را در پرداخت هزینه‌های اعزام کمک کنند ارتباطی ندارد. اصلا در ایران کدام خانواده‌ برای حضور فرزندش در مسابقات 16 میلیون پرداخت می کند که ما بخواهیم در فدراسیون این کار را انجام دهیم.»


کیارستمی در پاسخ به اینکه اساسنامه فدراسیون تیراندازی با کمان تصویب شده پس چرا انتخابات برگزار نمی شود عنوان کرد: «متاسفانه حرف های من چند روز پیش در برخی رسانه ها تحریف شد. من نگفتم اساسنامه تایید شده است بلکه گفتم آن اساسنامه ای که وزارت ورزش به هیات دولت برد و بعد از آن در اختیار فدراسیون ها گذاشت ما هم آن را به فدراسیون جهانی ارسال کردیم و منتظر جواب هستیم که هنوز تاییدیه آن را به ما اعلام نکرده‌‌اند. وزارت ورزش یک اساسنامه پایه را برای همه فدراسیون‌ها در نظر گرفت و ما هم با وجود اینکه 99درصد آن با اساسنامه مورد تائید فدراسیون جهانی برابری و تنها یک تفاوت جزیی داشت، اساسنامه را برای فدراسیون جهانی فرستادیم و منتظر تایید آن هستیم. البته طبیعی است وقتی اساسنامه هنوز تایید نشده زمان انتخابات هم مشخص نیست اما به طور حتم فدراسیون کاملا آمادگی برگزاری انتخابات را دارد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته