دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1396 - 12:33
در پی تنش‌های اخیر با آمریکا؛

ارزش واحد پولی ترکیه کاهش یافت

ترکیه و آمریکا وارد بحث ممنوعیت صدور ویزا برای اتباع کشورهای یکدیگر شده‌اند که این مسئله ارزش لیر را به شدت کاهش داده است. 
کد خبر : 220506

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از شبکه آمریکایی بلومبرگ، با افزایش تنش‌های دیپلماتیک بین ترکیه و آمریکا بانک‌ها و سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای نیز با مشکلاتی مواجه شده‌اند. ارزش لیر ترکیه در روز دوشنبه 6 درصد کاهش یافت و به کمترین میزان خود از ماه آوریل رسید. البته بازار ارز تنها از مسئله دیپلماتیک بین ترکیه و آمریکا متأثر نشده است بلکه در ماه گذشته هم لیر 10 درصد پایین‌تر از دلار به فروش رفت.


ترکیه و آمریکا وارد بحث ممنوعیت صدور ویزا برای اتباع کشورهای یکدیگر شده‌اند که این مسئله ارزش لیر را به شدت کاهش داده است.
احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان امسال به میزان 80 درصد وجود دارد که خبر بسیار بدی برای بانک‌های ترکیه خواهد بود. با این حساب بسیار محتمل است که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را افزایش دهد و منتظر ترکیه نماند. بنابراین امکان سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیه کاهش پیدا خواهد کرد و از آنجا که تنش‌های سیاسی در منطقه در حال افزایش است، واحد پولی ترکیه از این موضوعات بسیار آسیب خواهد دید و اقتصاد ترکیه در معرض خطر قرار خواهد گرفت.
آمریکا به دلیل بازداشت یکی از کارمندان سفارت خود در ترکیه، صدور ویزای جدید به شهروندان ترک را ممنوع کرد و ترکیه در اقدامی متقابل چنین محدودیتی را برای آمریکا اتخاذ کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته