دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1396 - 16:34
حجت الاسلام قدرتی:

تشکل‌های دانشجویی چشم بیدار و مؤذن دانشگاه و جامعه هستند

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: تشکل‌های دانشجویی چشم بیدار و مؤذن دانشگاه هستند و باید بیدارکننده دانشگاه و جامعه باشند. وظیفه آنان آسیب‌شناسی دانشگاه و جامعه و تبیین عمق دین است.
کد خبر : 220307

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مهدی قدرتی در نشست دبیران و اعضای شورای مرکزی تشکل‌های اسلامی سیاسی، هیات‌های مذهبی و بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان که با حضور جعفر حیدری معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بروجرد در این دانشگاه برگزار شد با تسلیت ایام محرم و شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) با ذکر احادیثی از ائمه اطهار درباره ثواب زیارت مرقد امام حسین(ع) مطالبی بیان کرد.


وی اولین قدم در کار تشکل‌ها را تبیین هدف و رسالت آن عنوان کرد و افزود: «اگر تشکل یا مجموعه‌ای هنوز رسالت و هدفش را مشخص نکرده است یعنی ماهیت و شناسنامه خود را گم کرده است و بدون تعیین هدف و برنامه به مقصود نخواهد رسید.»


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان «هدف» را مهمترین رسالت قیام سیدالشهدا(ع) ذکر کرد و گفت: «تا آرمان و رسالت تبیین نشود کاری انجام نخواهد شد و با مشخص شدن هدف و آرمان انسان می‌تواند برای رسیدن به آن تلاش کند.»


نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیتت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی استان لرستان نیز با تبریک سال تحصیلی جدید به دانشجویان حاضر در جلسه، هدف از برگزاری این جلسات را ایجاد هماهنگی و هم‌اندیشی بین تشکلها و هیات نظارت برای پیشبرد اهداف تعیین شده عنوان کرد.


دکتر بهروز دوستی، دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان را دانشگاهی بزرگ و بی‌نظیر عنوان کرد که با 30 هزار دانشجو، 470 عضو هیات علمی تمام وقت با بیش از 130 استادیار، 700 کارمند و امکانات و تجهیزات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در استان بی همتاست.


وی خطاب به اعضای تشکل‌ها افزود: «متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم این امکانات و ظرفیت‌ها را معرفی و یا از آنها به نحو شایسته بهره‌برداری کنیم.»


دوستی ادامه داد: «با این ظرفیت دانشگاه آزاد لرستان می‌تواند قطب فرهنگی استان باشد و سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های استان را تحت تأثیر قرار دهد.»


وی با انتقاد به عملکرد و فعالیت ضعیف برخی از تشکل‌های دانشجویی، از آنان خواست با برگزاری به‌موقع انتخابات در این تشکل‌ها، موجبات پویایی تشکل‌های دانشجویی را فراهم کند.


دوستی افزود: «براساس شناختی که از فعالیت‌ها و عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی داریم، می‌توانیم بهترین مبلغ برای دانشگاه در افکار عمومی و فضای جامعه باشیم.»


سپس هرکدام از دبیران و اعضای شورای مرکزی تشکل‌های دانشجویی انتقادات، پیشنهادات و نظرات خود را به طور مفصل بیان کردند که از سوی اعضای هیات نظارت بر تشکل‌ها به آنان پاسخ داده شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته