دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

استفاده روسیه از گوگل، جی‌میل و یوتیوب برای تاثیرگذاری بر انتخابات 2016 آمریکا

روزنامه واشنگتن پست به نقل از شرکت گوکل مدعی شد، روسیه برای پخش کردن اطلاعات نادرست از طریق آگهی‌های اینترنتی برای تاثیرگذاری منفی روی انتخابات آمریکا، هزاران دلار خرج کرده است.
کد خبر : 219932

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، شرکت «گوگل» ادعا کرد عاملان روسی در فضای مجازی، در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016، ده ها هزار دلار برای انتشار اطلاعات غلط در سایت‌هایی چون «یوتیوب»، «جی‌میل» و دیگر خروجی‌های پربازدید هزینه کرده‌اند.


به نوشته وبگاه روزنامه «واشنگتن پست» این شرکت می‌گوید روس‌ها با صرف هزینه هنگفت، اطلاعات نادرست درباره آمریکا را به صورت تبلیغات اینترنتی (ads) در زیرمجموعه‌های گوگل پخش کردند تا روی انتخابات این کشور اثر منفی بگذارند.


گوگل اهمیت این مسئله را از آن جهت می‌داند که این اطلاعات و تبلیغات، توسط شرکت وابسته به کاخ «کرملین» که اعمال مشابهی را در شبکه اجتماعی «فیسبوک» انجام می‌داد، پراکنده شده است.


برخی از این تبلیغات که گاها هزینه هرکدام به 100هزار دلار نیز می‌رسید، نامزدهای مختلف انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از جمله دونالد ترامپ، برنی سندرز و جیل استاین را برای انتخاب پیشنهاد می‌داد.


واشنگتن پست مدعی شد تعدادی دیگر از این تبلیغات نیز با هدف تفرقه‌افکنی در جامعه ایالات متحده از طریق ترویج تفکرات ضد مهاجرتی و خصومت نژادپرستانه ایجاد شده بود.


ادعای دخالت روسیه در انتخابات 2016 که در نهایت به پیروزی دونالد ترامپ منجر شد، همچنان در آمریکا خبرساز است . واشنگتن، مسکو را به هک ایمیل‎‏های حزب دموکرات و یکی از دستیاران کلیدی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‎جمهوری 2016 امریکا، متهم کرده است.


کرملین این اتهام را به‌شدت رد کرده است و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هم چنین ادعایی را ناشی از انگیزه‌های سیاسی و «مضحک» دانسته است.


منبع: فارس


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته