دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1396 - 13:49

بازدید دانشجویان دانشکده علوم و فناوریهای نوین از نمایشگاه فناوری نانو

صبح امروز دانشجویان دانشکده علوم و فناوریهای نوین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از دهمین نمایشگاه و جشنواره فناوری نانو بازدید کردند.
کد خبر : 219788

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، صبح امروز دانشجویان دانشکده علوم و فناوریهای نوین دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با حضور دکتر مجتبی فلاحتی و دکتر مهسا آل ابراهیم از همه غرفه­‌های دهمین نمایشگاه فناوری نانو بازدید کردند.


دانشجویان با بازدید از این نمایشگاه با دانش فنی کشور ایران و روسیه، زمینه­های تکنولوژی نانو نظیر استفاده از فناوری نانو در مصالح ساختمانی از جمله جلوگیری از اتلاف انرژی و وجود سرامیک‌­های آنتی باکتریال که رد آب بر روی آن باقی نمی‌­ماند و یا نفوذ پیدا نمی­‌کند آشنا شدند.


دانشجویان همچنین در صنعت تصفیه آب نیز از برخی کاربردها نظیر شناسایی مواد شیمیایی در آب با هزینه کم و فرآیند جداسازی عناصر سنگینی چون آرسنیک از سوی فناوری نانو آشنا شدند.


در صنعت پزشکی نیز با مواردی چون نانو حامل­‌های دارویی که ظاهری شبیه کپسول دارو دارند آشنا شدند. این کپسول‌­ها دارو را فقط به محل بیماری هدایت کرده و با افزایش سرعت آزادسازی باعث بالا رفتن اثر دارو می­‌شوند که می­توان برخی از این داروها نظیر سینا آمفولیش، سینادوکسوزوم، سیناکورکومین 49 و سینانومین 1 درصد نام برد.


در صنعت نساجی نیز دانشجویان با لباس­هاى بیمارستانى آنتى باکتریال و ضد تشعشع و آب که به تازگی از پوست خرچنگ تهیه مى­شود آشنا شدند. برخى از این لباس‌ها حساس به دما هستند به عنوان مثال لباس کودکى که دچار تب شده از رنگ صورتى و طبیعى خود به رنگ زرد در می ­آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب