دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردار کوثری در گفت‌وگو با آنا:

آمریکا با ادعای مخالفت با برجام دنبال امتیازگیری بیشتر است

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع) گفت: فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از جمهوری اسلامی ایران در طول 38 سال گذشته روند صعودی داشته‌است و همچنان کار خود را با قوت و بر اساس قانون اساسی و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا ادامه می‌دهد و هیچ نقطه پنهانی در عملکرد این نهاد وجود ندارد. 
کد خبر : 219752

سردار سرتیپ اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی خبرگزاری آنا، در واکنش به برخی ادعاهای مقامات آمریکایی‌ها درباره قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی و با تشریح اقدامات خصمانه آمریکا در ماه‌های اخیر علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ترامپ فردی معامله‌گر است و همه چیز را می‌خواهد به نفع خود تمام کند و روش صحبت کردن و برخورد وی نشان می‌دهد که هیچ منطقی در رفتار رئیس‌جمهور آمریکا وجود ندارد و می‌خواهد همه‌چیز بر اساس خواسته او باشد.


جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) سپاه ادامه داد: فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از جمهوری اسلامی ایران در طول 38 سال گذشته روند صعودی داشته است و همچنان کار خود را با قوت و بر اساس قانون اساسی و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا ادامه می‌دهد و هیچ نقطه پنهانی در عملکرد این نهاد وجود ندارد.


وی گفت: سپاه پاسداران سیر قانونی تشکیلاتی خود را طی کرده و کاملا مشخص است که تا کنون چه فعالیت‌هایی داشته است، رویکرد ترامپ در مواجهه با سپاه پاسداران نشان دهنده آن است که به عنوان شخصی که در رأس کشوری که ادعای ابرقدرتی دارد، می‌خواهد از طریق رسانه‌ها علیه سپاه پاسداران جوسازی کند در صورتی‌که اگر واقعیت سپاه پاسداران را بخواهد بداند می‌تواند از مردم سوریه و عراق بپرسد که سپاه چگونه در این کشورها عمل کرده و با تروریست‌ها مبارزه کرده است.


کوثری تاکید کرد: سپاه پاسداران محکم، مصمم و باصلابت مسیر خود را ادامه خواهد داد و این حرف‌های ترامپ و هم‌پیمانان وی دیگر خریداری ندارد.


جانشین سرلشکر جعفری در قرارگاه ثارالله (ع) درباره برخی ادعاها از بند T مندرج در ضمیمه اول توافق هسته‌ای که گفته می‌شود از این بند می‌توان به عنوان بهانه‌ای برای بازرسی از سایت‌های نظامی ایران استفاده کرد، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و درباره بازدید از مراکز نظامی ایران، نه تنها نیروهای مسلح بلکه مردم هم هیچ‌گاه اجازه بازدید از مراکز نظامی را به بیگانگان نخواهند داد.


نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا برجام را کنار نمی‌گذارد و با فرافکنی‌های خود فقط می‌خواهد امتیازات بیشتری بگیرد و این در حالی است که ایران بیش از صد در صد بر اساس توافق برجام به تعهدات خود عمل کرده است اما طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده است و اکنون که پایبندی ایران به برجام به آنها ثابت شده است می‌خواهند با روحیه شیطانی خود زیاده‌خواهی کنند.


به گزارش آنا، سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز روز گذشته در جلسه‌ی شورای راهبردی سپاه که با موضوع تحلیل رفتار دولت ترامپ تشکیل شد، گفته بود: در صورتی که اخبار پراکنده موجود درخصوص حماقت دولت آمریکا مبنی بر درنظر گرفتن سپاه به عنوان گروه تروریستی صحیح باشد، سپاه نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان بویژه منطقه خاورمیانه، همسنگ داعش درنظر خواهد گرفت.


وی در پایان با تأکید براینکه رفتار آمریکا با ایران ثابت کرد که نمی‌توانیم روابط خارجی خود را صرفاً براساس برجام تنظیم کنیم، تصریح کرده بود: آمریکایی‌ها بدانند، جمهوری اسلامی ایران از فرصت رفتار احمقانه دولت ترامپ با برجام برای ایجاد جهش در برنامه‌های موشکی، منطقه‌ای و دفاعی متعارف خود استفاده خواهد کرد.


گفت‌وگو از مصطفی سعیدی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته