دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در بخشنامه گمرگ جمهوری اسلامی ایران تاکید شد؛

ساماندهی فعالیت فروشگاه‌های آزاد در مبادی مرزی و فرودگاهی کشور

مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک ایران در بخشنامه ای، لزوم ساماندهی وضعیت فعالیت فروشگاه‌های آزاد در مبادی مرزی و فرودگاه های کشور را به گمرکات سراسر کشور اعلام کرد .
کد خبر : 219693

به گزارش گروه اقتصادی آنا از گمرک جمهوری اسلامی ایران، در این بخشنامه آمده است که با توجه به مفاد مواد 92 تا 94 قانون امور گمرکی و 161 تا 168 آیین‌نامه اجرایی آن و نیز لزوم ساماندهی وضعیت فعالیت فروشگاه‌های آزاد مستقر در مبادی مرزی و فرودگاه‌های کشور در چارچوب قوانین و دستورالعمل‌های مربوطه، رعایت مواردی ضروری است.
براساس این بخشنامه انجام دقیق تشریفات امور گمرکی کالای وارده و خارجه به فروشگاه‌های آزاد براساس مفاد مورد اشاره فوق مندرج در قانون امور گمرکی و آیین‌نامه اجرای آن، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در سامانه جامع امور گمرکی باید انجام شود.
همچنین اجرای دقیق دستورالعمل شماره 118299‏/95‏/231 مورخ 29 شهریور 1395 این مرکز مبنی بر وحدت رویه در نحوه فعالیت فروشگاه‌های آزاد و چگونگی ورود و نوع کالاها مورد تاکید است.
براساس این بخشنامه از ارائه هرگونه خدمات به فروشگاه‌های آزاد فاقد قرارداد با گمرک جمهوری اسلامی ایران و یا فروشگاه‌های آزادی که به هردلیل هنوز موفق به تمدید قراردادهای قبلی نشده‌اند، خودداری شود.
در این بخشنامه آمده است: تایید وضعیت و تمدید قرارداد فروشگاه‌های آزاد موکول به ایفای تعهدات ایفا نشده آنها است.
در پایان این بخشنامه آمده است: از ورود موقت و فروش لوازم خانگی حجیم که در گذشته طی بخشنامه‌های مختلف به گمرکات اعلام شده در فروشگاه‌های مذکور خودداری شود.
در حال حاضر بر اساس قوانین و مقررات متعدد گمرک ایران 64 نوع معافیت گمرکی را در انجام تشریفات گمرکی انواع کالاها اعمال می کند .


انتهای پیام/

برچسب ها: فروشگاه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته