دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1394 - 11:23

کسب رتبه نخست غرفه‌داران انجمن علمی داروسازی واحد علوم دارویی در جشنواره جوان موفق شهر تهران

انجمن دانشجویان داروسازی واحد علوم دارویی در نخستین جشنواره جوان شهر تهران موفق به کسب لوح تقدیر و تندیس ویژه جشنواره شهریار شهر من باش از شهردار تهران شدند.
کد خبر : 21930

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، انجمن دانشجویان داروسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم دارویی در اقدامی خلاقانه در نخستین جشنواره جوان موفق شهر تهران که به مناسبت هفته جوان و به همت شهرداری تهران در برج میلاد تهران برگزار شده بود، غرفه ای ویژه برای تبیین نقش داروساز در جامعه و داروخانه و همچنین ارائه خدمات رایگان مشاوره دارویی دایر کرد.


در مراسم اختتامیه این جشنواره که در محل فرهنگسرای بهمن در تاریخ 12 خرداد برگزار شد، نمایندگان انجمن از محمدباقر قالیباف، شهردار تهران لوح تقدیر و تندیس ویژه جشنواره "شهریارشهر من باش"را دریافت کردند .


یکی از اهداف مهم برپایی این غرفه آشنایی بازدیدکنندگان با حرفه داروسازی و تبیین نقش داروساز مستقر در داروخانه و بیمارستان بود که با تشریح عوارض جانبی داروها، بررسی تداخلات دارویی، تنظیم دوز صحیح داروها، توضیح در مورد بهترین زمان مصرف هر دارو، نحوه استفاده صحیح از اسپری، استفاده از قلم انسولین و دیگر ابزارهای دارورسانی، ساخت داروهای ترکیبی از سوی دانشجویان داروسازی ترم آخر صورت گرفت. فعالیت ده روزه این جوانان در محل غرفه علاوه بر پاسخگویی به سوالات دارویی مراجعه کنندگان، ارائه خدمات دیگری چون انجام تست قند خون و فشار خون رایگان از بازدیدکنندگان داوطلب به منظور تجزیه تحلیل آماری بوده است .


آگاهی بخشی عمومی مناسب با تکیه بر نقش داروساز در جامعه، مشاوره صحیح دارویی، استقبال خوب بازدیدکنندگان جشنواره از جمله مقامات شهرداری، سازمان ها و ارگان های مختلف، انسجام و اتحاد در ارائه خدمات صنفی و همچنین مشتری محوری از جمله شاخص هایی بودند که در نظرسنجی به عمل آمده غرفه انجمن دانشجویان داروسازی واحد علوم دارویی را به عنوان غرفه برتر این جشنواره از بین ده ها غرفه مطرح کرد.


اعضای پویا و علاقه‌مند انجمن این موفقیت را به خانواده بزرگ علوم دارویی به ویژه ریاست واحد علوم دارویی تبریک و تهنیت عرض کرده، سپاسگزار همکاری صمیمانه باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، معاونت پژوهش و فناوری، معاونت دانشجویی و دانشکده داروسازی واحد علوم دارویی هستند.


محمد علی کشاورزی، رئیس انجمن علوم دارویی و سایر همکاران انجمن امید دارند تا با ادامه فعالیت هایی از این قبیل و فرهنگ سازی مناسب تر در حیطه مصرف دارو بتوانند در آینده خدمات دارویی مناسب با شان حرفه مقدس داروسازی و منزلت واقعی ملت ایران در نظام سلامت کشورشان ارائه کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته