دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1396 - 18:31
یادداشت علی قوی‌تن برای خبرگزاری آنا؛

مسئولین فرهنگی انگار سهراب را نمی‌شناسند

کوچک و بزرگ سهراب سپهری را می شناسند، چرا که به همین نزدیکی شباهت من با ایشان در کوچه و خیابان و محافل مختلف از دیدن من یاد او می‌کنند؛ اما مسئولین فرهنگی انگار او را نمی‌شناسند.
کد خبر : 219121

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، علی قویتن از معدود فیلمسازان کشور است که همیشه سعی می‌کند فیلم‌هایی خاص و بیشتر از جنس فرهنگی بسازد. در این سال‌ها نیز کمتر سراغ فیلم‌های تجاری رفته و چه بسا می‌خواهد آثاری با غلظت فرهنگی و حتی ادبی را به روی پرده ببرد.


این فیلمساز مدت‌هاست که به دنبال ساخت فیلمی درباره سهراب سپهری است. قوی‌تن همزمان با سالروز این شاعر نامی در متنی کوتاه که در اختیار خبرگزاری آنا قرار داد در اینباره می‌نویسد:


تولد سهراب هزاران مبارک، او به اندازه بیش از میلیون‌ها آدم با ارزش، در این جهان زنده و پایدار است...


خیلی ها مثل شما در طول روزها، و روز های زندگی من، سئوال می کنند که چه وقت فیلم سهراب سپهری را می سازی؟ این سئوال بیشتر بخاطر شباهتم به سهراب است و عده‌ای هم می‌شناسند که کارگردان سینما هستم.


مردم سهراب سپهری را دوست دارند و کوچک و بزرگ او را می شناسند، چرا که به همین نزدیکی شباهت من با ایشان در کوچه و خیابان و محافل مختلف از دیدن من یاد او می کنند؛ اما مسئولین فرهنگی انگار او را نمی‌شناسند، چون هیچوقت نمی‌گویند بیائید کمک کنیم تا در مورد این شاعر محبوب مردم فیلمی ساخته شود.


بله من سال‌هاست که می‌گویم قصد ساختن فیلم از سهراب سپهری را دارم اما مایل نیستم دست تنها وارد عمل بشوم، حتی اگر کسانی از خویشان سهراب تصمیم به تولید اثری ماندگار از ایشان را داشته باشند و بخواهند من هم در خدمتشان هستم. مهم نیست که حتما من بسازم بلکه مهم این است که کاری در خور شان و نام سهراب سپهری ساخته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته