دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1394 - 16:50

روز خوب دوومیدانی ایران در آسیا/ راهیابی قاسمی به فینال دو 200 متر

روز خوب نمایندگان کشورمان در رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا با کسب دومین مدال به پایان رسید.
کد خبر : 21894

به‌ گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، چهارمین روز از بیست و یکمین دوره رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی آسیا، روز خوبی برای تیم ملی دوومیدانی بود که با کسب دومین مدال برنز توسط محمود صمیمی و فینالیست شدن رضا قاسمی در 200 متر به پایان رسید.


محمود صمیمی تنها نماینده پرتاب دیسک کشورمان عصر امروز (شنبه) با پرتابی به میزان 59 متر و 78 سانتیمتر گردن آویز برنز این ماده را به خود اختصاص داد تا دومین مدال را برای کشورمان به ارمغان آورد. در این ماده گودای هندی با پرتابی به میزان 62 متر و سه سانتیمتر قهرمان شد و پرتابگر کویتی با 61 متر و 57سانتیمتر به نایب قهرمانی رسید.


در دو 200 متر مردان نیز دو نماینده کشورمان رضا قاسمی و سجاد هاشمی آهنگری بعد از گذر از مرحله مقدماتی امروز بعد از ظهر در مرحله نیمه نهایی دویدند. قاسمی با ثبت زمان 20 ثانیه و 90 صدم ثانیه در گروه خود به مقام نخست رسید و فینالیست شد و سجاد هاشمی با زمان 20 ثانیه و 96 صدم ثانیه با قرار گرفتن در جایگاه سوم گروه خود از فینال باز ماند. در این ماده تاکنون دوندگان قطر و عربستان صعودی به عنوان صدرنشینان به فینال صعود کرده اند. فینال دو 200 متر عصر فردا و در آخرین روز این رقابتها برگزار خواهد شد.


حسین کیهانی رکورددار ماده سه هزار متر مسابقات باشگاه‌های کشور نیز، امروز با حضور در ماده سه هزار متر با مانع با ثبت زمان 8:48:48 دقیقه با اختلاف 6 صدم ثانیه ای، به سکوی آسیا نرسید و چهارم شد. در این ماده دوندگان بحرین اول و سوم شدند و دونده قطری سکوی دوم را به خود اختصاص داد. کیهانی آخرین نماینده کشورمان در روز چهارم این مسابقات بود.


از صبح فردا (یکشنبه) و در جریان آخرین روز از بیست و یکمین دوره رقابتهای دوومیدانی قهرمانی آسیا، کیوان قنبر زاده رکورددار پرش ارتفاع کشورمان ( دو متر و 26 سانتیمتر) به رقابت با بزرگان آسیا از جمله پرنده قطری خواهد رفت.


عصر فردا همچنین دوندگان سرعتی ایران مریم طوسی و رضا قاسمی در فینال ماده 200 متر به میدان خواهند رفت. در این ماده هردو دونده نماینده کشورمان رقابت سختی پیش رو دارند. در 200 متر زنان دوندگانی از قزاقستان، هند و چین رقبای جدی مریم طوسی هستند که گذر از آنها کار ساده ای نیست و تاکنون با بهترین زمان ها صدرنشین استارت لیست این مسابقات هستند. در بخش مردان نیز دوندگانی از قطر، قزاقستان، هند و ژاپن رقیبان سرسخت رضا قاسمی خواهند بود.


بیست و یکمین دوره رقابت های دوومیدانی قهرمانی آسیا از روز 13 خرداد ماه در ووهان چین آغاز شده و تا فردا (17 خرداد ماه ) ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته