طرح "خط سرخ ولایت" با عنوان هفته فرهنگی شهید اردهال اجرا میشود
به گزارش گروه رسانههای دیگر آنا، مجتبی حمیدی، گفت: این ایده فرهنگی که در آینده تبدیل به یک برند ملی خواهد شد ابتدا در کارگروه توسعه گردشگری استانهای اصفهان، مرکزی و قم مطرح و مورد استقبال شد.
وی افزود: تعریف یک مراسم ملی جدید در راستای معرفی پتانسیلهای بالقوه مشهد اردهال، تجمع عاشقان حسینی همزمان با اربعین در اردهال بدلیل تشابه نحوه شهادت امامزاده سلطانعلی بن امام محمدباقر علیهما السلام با سیدالشهدا و تعریف یک برند و نماد ملی مرتبط با شهید اردهال در هفته فرهنگی آن از جمله اهداف اجرای این طرح است.
بهگفتهوی، مبنای شکل گیری این ایده "حج الفقرا -زیارت حرم امام رضا (ع)" است که در بین شیعیان ایرانی بویژه مناطق کاشان، قم، سمنان، اراک و اصفهان مطرح میشود.
دبیر همایش بین المللی میراث جهانی قالیشویان و توسعه گردشگری فرهنگی، آئینی و مذهبی در مشهد اردهال کاشان تصریح کرد: ایده "حج الفقرا -زیارت حرم امام رضا (ع)" در گذشته با توجه به عدم استطاعت مالی به مکه مطرح میشده است که اکنون نیز ایده میتواند باتوجه علاوه بر مشکلات مالی، امنیتی و ناتوانی جسمی در مورد زیارت کربلا و رفتن به مشهد اردهال به عنوان کربلای ایران مطرح شود.
حمیدی، راهبرد و استراتژی کلی این ایده آرزوی حضور در مراسم حسینی در کربلا برای عاشقان آن حضرت که شرایط حضور در کربلا را ندارند در بارگاه سلطان علی بن امام محمدباقر علیهما السلام تعریف شده است.
وی، اظهار داشت: این طرح با مدیریت و برنامهریزی انجمن سرخ ولایت و همکاری دبیرخانه کارگروه توسعه گردشگری استانهای اصفهان، مرکزی و قم توسط هیاتهای مذهبی و مردم اجرا میشود.
بهگفته وی، سازماندهی و نظارت بر طرح نیز از سوی ارگانها و سازمانهای قم، دلیجان و کاشان انجام خواهد شد.
حمیدی، ارائه طرح، تشکیل دبیرخانه دائمی، برگزاری جلسه توجیهی برای مسوولین مرتبط با اجرای طرح و تعدادی از روسای هیاتهای مذهبی سه شهرستان، تعریف برنامهها و مراسم، تعریف انواع خدمات و امکانات مورد نیاز، ثبت نام و ارائه داوطلبین خدمت در هیات مذهبی، جانمایی ارایه خدمات حرم و اطراف آن از مفاد اجرای طرح بصورت تفصیلی است. وی، مشهد اردهال را نقطه اتصال سه استان اصفهان، قم و مرکزی برشمرد و گفت: اجرای این طرح میتواند تولید یک برند جدید ملی در راستای توسعه گردشگری، فرهنگی و آیینی سه استان ایجاد کند.
بهگفته وی، مسیرهای اصلی و فرعی بعنوان محدوده ارائه خدمات به زائرین در اجرای طرح سال اول بصورت آزمایشی از شهرستان نطنز و بادرود و امامزاده آقا علی عباس (ع) به کاشان، از امامزاده محمد هلال بن علی علیه السلام در آران و بیدگل به کاشان، از حرم معصومه سلام الله علیها و جمکران در قم به کاشان و از نراق به مشهد اردهال است. حمیدی، با تاکید بر اینکه اجرای طرح خط سرخ ولایت را بر مبنای مدل جامع استراتژیک مدیریتی طراحی شده است افزود: رسالت و دورنمای ارزیابی عوامل داخلی و خارجی، شناخت نقاط ضعف و قوت، فرصتها و تهدیدها، تعریف اهداف بلندمدت و کوتاه مدت، انتخاب استراتژی را از موضوعات طرح برشمرد.
وی، تنظیم برنامههای زمان بندی شده و ساختارهای سازماندهی، واحدهای عملیاتی، تخصیص منابع و امکانات را از دیگر رسالتهای این طرح عنوان کرد و افزود: ایجاد مسیرهای کنارگذر به منظور کاهش خطر پیاده روی از تپه نورالشهدا درراوند تا مشهد اردهال و از دانشگاه نراق تا مشهد اردهال از پیشنهادات آینده برای اجرای طرح است.
حمیدی در پایان گفت: انتظار میرود اجرای طرح خط سرخ ولایت با همکاری مسوولین به عنوان یک برند ملی آیینی مذهبی و گردشگری را در این منطقه و جایگاه واقعی مشهد اردهال تثبیت کند.
شایان ذکر است، همایش بین المللی میراث جهانی قالیشویان و توسعه گردشگری فرهنگی، آئینی و مذهبی در مجتمع گردشگری خورشید اردهال کاشان برگزار شد.
منبع : ایمنا
انتهای پیام/